Australian stock/cattle sadel?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lucky
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 946
L

Lucky

Hej jag hittade inge tråd om dessa sadlar, så jag startar en ny här. :D
Jag håller på att leta efter en ny sadel till min märr. Vi brukar nämligen ta många långa turer ute i skog o mark. Har ridit barbacka nu på henne ett tag (då hennes gamla sadel ej passar så bra).
Så hittade jag en annons om dessa Australian stock sadel och Australian cattle sadel (antar att det är en och samma sorts sadel). Vill ha all typ av information om dem. För och nackdelar. Vad är de anpassade för. Lämpliga priser för dem. Typ; Köp ej sadlar under detta priset ... = Skräp. Lämpliga märken mm... Ja alla typer av svar om dessa sadlar.

Sv: Australian stock/cattle sadel?

Finns det ingen som vill ytra sig något om denna model av sadlar?

Sv: Australian stock/cattle sadel?

Det tycks inte vara någon särskilt vanlig sadel. I mina ögon ser den klumpig och tung ut, dessutom har jag inte sett dem i flera olika vidder? De sadlar som jag har sett ser väldigt smala ut, och alla har varit i en tämligen låg prisklas, under 5000 kr. För det priset undrar jag vilken kvalitet man får...
Jag tror inte att efterfrågan är så stor i Sverige, och det är väl en anledning till att de inte är så vanliga förstås.

Liknande trådar

Utrustning Vet att det någonstans funnits en tråd med folk som har små ponnyer (kat A-B) som lagt upp kort och tipsat om utrustning och sånt...
Svar
19
· Visningar
4 004
Senast: Barrel
·
Utrustning Efter att ha letat sadel till min kära häst alldeles för länge utan att hitta något som hans manke får plats i börjar jag fundera på...
Svar
11
· Visningar
2 809
Senast: Nomina
·
E
Utrustning Jag har två väldigt runda nordsvenskar (brukshästar), och har svårt att hitta lämpliga sadlar till dessa. Hästarna får lätt skav av...
Svar
2
· Visningar
1 310
Senast: Erbia
·
C
Utrustning innan har jag inte ens tittat åt bomlösa sadlar, inte varit intresserad av att lära mej om dom överhuvudtaget, tänkt att det är absolut...
Svar
9
· Visningar
1 022
Senast: moli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka