Autokorrekt

Wille

Trådstartare
Min mobil har börjat korrigera mig när jag skriver och jag har ingen aning om hur jag stänger av det. Tur att jag korrekturläser. Det höll på att bli riktigt pinsamt nyss.

Telefonen är en Samsung. Någon som vet hur jag stänger av autokorrekt?
 
Min mobil har börjat korrigera mig när jag skriver och jag har ingen aning om hur jag stänger av det. Tur att jag korrekturläser. Det höll på att bli riktigt pinsamt nyss.

Telefonen är en Samsung. Någon som vet hur jag stänger av autokorrekt?
Hos mig är detInställningar - Allmän hantering - Inställningar för Samsung-tangentbord och så översta valet Förutsedd text :)
 
Hos mig är detInställningar - Allmän hantering - Inställningar för Samsung-tangentbord och så översta valet Förutsedd text :)
Hittade tyvärr inte Inställningar under Allmän hantering. Hittade Språk och inmatning där, men inte heller det ändrade autokorrekten.
 
Hittade tyvärr inte Inställningar under Allmän hantering. Hittade Språk och inmatning där, men inte heller det ändrade autokorrekten.

Det är först Inställningar sedan Allmänn hantering och klickar jag på den ser det ut såhär för mig:

Screenshot_20230321_191724_Settings.jpg
 
Tar jag bort Förutsedd text så försvinner autokorrekten.

Men ja det känns som det ser olika ut för varje ny telefon/uppdatering 😑
 
Förresten! Ibland måste jag starta om för att någon j*vla inställning ska "gå igenom". Också ett hett tips (från någon som blivit orimligt arg väldigt många gånger på liknande saker 😅).
 
Och där klickar jag på Inställningar för Samsung-tangentbord. Då ser det ut såhär:
Visa bifogad fil 114881
Det ser inte ut så för mig, men när jag klickar på Språk och inmatning under Allmän hantering så finns där Skärmtangentbord och sedan Samsung-tangentbord. Där hittade jag Smart skrift och under det så fanns förutsedd text.

Verkligen inte lätt att hitta, men nu är problemet löst :)
 
Det ser inte ut så för mig, men när jag klickar på Språk och inmatning under Allmän hantering så finns där Skärmtangentbord och sedan Samsung-tangentbord. Där hittade jag Smart skrift och under det så fanns förutsedd text.

Verkligen inte lätt att hitta, men nu är problemet löst :)

Nej det är fasen skitsvårt många sådana saker! Men jag tycker det brukar hjälpa att jämföra med någon liknande modell och gissa sig fram vad motsvarande kan vara i sin egen 😅 Bra klurat! 👏
 

Liknande trådar

Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
985
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 791
Senast: skiesabove
·
Relationer Vet inte ens vart jag ska börja. Fick starta ett anonymt konto för jag känner att jag måste få skriva av mig lite just nu. Igår blev...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 959
Senast: Bulldoozer
·
IT & mobiler För ett tag sedan måste jag ha råkat klicka i något. Vet att ag vart ute på wikipedia för att vi sökte fram någon information under en...
2
Svar
22
· Visningar
1 855
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp