Bra och snygg smartklocka

Garmin venu har jag kollat på! Tycker den verkar passa mig perfekt! Kan man stänga av notiser från telefonen till klockan?

Vad är skillnaden på musikversionen och de vanliga versionerna? Vad jag förstår har ju de Spotify också..?
Jag har en annan garmin och man kan välja helt själv vilka notiser man vill få till klockan och inte. Går att stänga av helt.

Angående batteritid så påverkas det väl alltid av användning. Ju mer funktioner du har igång desto mer batteri drar den. Framförallt tex gps-funktioner. Själv har jag stängt av allt som handlar om att den ska mäta hur mycket jag rör mig och då blir batteritiden genast mycket längre.

Sen laddar nog de flesta klockor väldigt snabbt så det brukar inte vara så jobbigt att ladda ofta.
 
Vad är skillnaden på musikversionen och de vanliga versionerna? Vad jag förstår har ju de Spotify också..?
Undrar om det är en skillnad gällande om man kan styra spotify via klockan och om man kan spela upp via klockan. Du vill ju inte ha telefonen med dig så då behöver du ha att du spelar spotify via klockan, inte bara att du styr den via klockan.
 
Jag har en Apple Watch ultra.

Att jag valde just den (som är dyr) var för att den med en speciell app även kan användas som dykdator (En dykdator är mer en avancerad klocka med djupmätare, dyktid, koll så att man inte riskerar att göra vissa dumma saker som att gå upp för snabbt eller stanna för djupt för länge). Eftersom jag på sikt kommer att behöva en ny dykdator och min mycket enkla Xiamo smartklocka hade låst sig slog jag till när priset på ultra gick ner lite i höstas. En ny dykdator kostar X tusen så jag kan lite räkna bort lite av summan från priset.

Jag har även tänkt komma igång med träning och jag upplever att det finns många inställningar. Jag får noteringar om att jag uppnått dagens mål (som ännu är lågt satt) + kan ställa in olika tider mm. Har egentligen bara testat med tidsinställningar på utomhussimning, gång och cykling men det finns ju mycket olika. Har igång mätning av rörelser hela tiden.

Batteritiden är ca 40 timmar med min användning. Jag laddar den varje kväll eftersom jag även vill kolla sömnen och för det måste batteriet vara minst 30 % laddat. Klockan laddar väldigt snabbt, från nästan tomt till fullt tar nog inte mer än en timma.

Jag är jättenöjd med min klocka, men om det inte varit för den där dykdatorbiten hade jag inte lagt pengarna. Men kanske hade det blivit någon enklare variant av Apple Watch. Tycker det är väldigt skönt när det är så enkelt att synka klockan med telefon och dator.

Sen, som @Harrysen skrev är funktionen att hitta telefonen mycket välanvänd...
 
Undrar om det är en skillnad gällande om man kan styra spotify via klockan och om man kan spela upp via klockan. Du vill ju inte ha telefonen med dig så då behöver du ha att du spelar spotify via klockan, inte bara att du styr den via klockan.

På flera av venu-klockorna har jag dock uppfattat att man kan lagra musik på den i spotify offline-läge? Och då borde man väl kunna ha den utan telefonen också? Men kanske inte är så.
 
@Myrten Åh nej, jag som avskrivit Apple Watch redan 😂 Har du någon koll på om träningsfunktionerna är detsamma på de billigare modellerna?
 
På flera av venu-klockorna har jag dock uppfattat att man kan lagra musik på den i spotify offline-läge? Och då borde man väl kunna ha den utan telefonen också? Men kanske inte är så.
Min Vivoactive 4 kan synka musik till klockan, dvs den kräver inte att musiken ska finnas på telefonen för att kunna lyssnas på.
 
Garmin venu har jag kollat på! Tycker den verkar passa mig perfekt! Kan man stänga av notiser från telefonen till klockan?

Vad är skillnaden på musikversionen och de vanliga versionerna? Vad jag förstår har ju de Spotify också..?
Ingen aning faktiskt. Trodde det var det att man kan installera spotify och synka till offlineläge.
Jag vill dock inte använda det för det verkar så krånglogt att ladda ned allt i koockan utan bara ha musikkontroll kopplad till telefonen och byta låt.
Det lyckas jag däremot inte hitta hur/om man kan göra. Men det borde verkligen gå. Måste kolla mer på det där....
 
Min Vivoactive 4 kan synka musik till klockan, dvs den kräver inte att musiken ska finnas på telefonen för att kunna lyssnas på.
Om man inte vill synka musik till klockan, utan bara vill kunna styra mobilens spotify från klockan, typ byta låt genom att trycka framåt. Vet du (eller nån annan) hur man gör på era garmin?

Jag lyckades inte få till det med min venu 2 sq music alls förut 🙈
 
Ingen aning faktiskt. Trodde det var det att man kan installera spotify och synka till offlineläge.
Jag vill dock inte använda det för det verkar så krånglogt att ladda ned allt i koockan utan bara ha musikkontroll kopplad till telefonen och byta låt.
Det lyckas jag däremot inte hitta hur/om man kan göra. Men det borde verkligen gå. Måste kolla mer på det där....

Hmm. En viktig grej för mig är att slippa ha med mig telefonen på promenader och springturer och bara ha musiken i klockan.
 
Om man inte vill synka musik till klockan, utan bara vill kunna styra mobilens spotify från klockan, typ byta låt genom att trycka framåt. Vet du (eller nån annan) hur man gör på era garmin?

Jag lyckades inte få till det med min venu 2 sq music alls förut 🙈
Och nu fick jag enkelt till detta.
Skriver ifall nån annan undrar någon gång. Funkar plötsligt att bara lägga till musikkontroll i klockans meny. Undrar varför jag inte fick till det innan.


Har inte installerat Spotify i själva kloclan, eftersom det är då den vill ladda med mina spellistor osv. Men det är så man gör om man vill kunna gå ifrån telefonen och såela musik 😀
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 726
Senast: lundsbo
·
IT & mobiler Jag har i dryga året haft en Fitbit Inspire HR och varit rätt nöjd men känner nu att jag vill uppgradera. Hade egentligen velat...
2
Svar
20
· Visningar
1 321
Senast: Amha
·
IT & mobiler Hej! Jag börjar bli sugen på att införskaffa en smartklocka. Det är dock en djungel och jag har dålig koll. Jag har försökt surfa runt...
Svar
7
· Visningar
453
Senast: Wingates
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 202
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp