• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare star_star
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 758
S

star_star

Hur ska jag avamska min lilla katt .. som är ca 5 månader. Kan man ge den tablet eller ska jag ge den sådan man spruta in i munnen. ??..

Sv: Av maska

Det beror på. Är kattungen avmaskad tidigare? Om den är det och den inte uppvisar några symptom på maskangrepp behövs ingen avmaskning.

Har den inte avmaskats tidigare och/eller om den uppvisar symptom på angrepp är det bara att avmaska. Tablett eller spruta kvittar, ta det som är smidigast.

Sv: Av maska

Jag tycker Flubenol är smidigt att avmaska med. Ges med spruta och iaf mina katter verkar tycka att det är gott.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
787
Senast: startpompe
·
Katthälsa Nu när vi (äntligen) har flyttat till skogen har katten fått börja vara ute. Troligen kommer hon med tiden upptäcka det här med jakt...
Svar
6
· Visningar
809
Senast: MiniLi
·
Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 156
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
2
· Visningar
591
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka