Avbruten klo?

S

Seppo

Min kanin har hittat på något bus här på morgonen och antagligen fastnat med en bakklo någonstans så att den har gått av. Brottet är precis i pulpan, hela klon är dock inte av, och det blödde en hel del men slutade rätt snabbt. Vad ska jag göra nu? Hur ska "såret" skötas om?
 
Min kanin fastnade så hela klon vred sig och började blöda. Han slickade rent, dagen efter var klon tappad, han var lite öm men det växte ut en hel ny fin klo. Låt det hela bero så löser nog kaninen det! kolla så inga infektioner dyker upp bara, håll rent i buren.
 

Liknande trådar

Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
743
Senast: Blyger
·
Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 128
Senast: Stinaelin
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 982
Senast: Snurrfian
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 016
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp