F

Franko_81

Hur gammal är hästen när den inte längre räknas som unghäst?:p hehe.

Jag kan aldrig komma ihåg det..
 
Sv: avd B ?

Den räknas som unghäst hela året den är sex men du får om du vill välja att rida även äldre häst i avd B numera.
 
Sv: avd B ?

Okej, så slutmäter man ponnyer när de är sex ( eller äldre)?
 
Sv: avd B ?

Men visst får man börja tävla avd a med hästar när dom är 6 om dom gått två felfria på den höjden redan, eller är jag helt borta?
 
Sv: avd B ?

Men visst får man börja tävla avd a med hästar när dom är 6 om dom gått två felfria på den höjden redan, eller är jag helt borta?

Precis, men de måste ha gjort de felfria rundorna under det året den är sex. Du får alltså inte räkna rundorna från året då hästen var fem.
 
Sv: avd B ?

Okej =)
Men visst kan amn fortsätta tävla avd B om man vill det, även om man gjort två felfria?!
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Har en unghäst som jag promenerat en del med (då han inte är tillräckligt gammal för ridning än). I våras gick det väldigt bra och...
Svar
3
· Visningar
1 210
Senast: Nepenthe
·
Ekonomi & Juridik Nu när ekonomin är som den är i landet, så funderar jag på om byteshandel möjligen kommer att öka? Vad tror ni? Vad har ni för...
Svar
1
· Visningar
1 106
Juridik & Ekonomi Min hyresvärd (Poseidon) har renoverat alla förråd i källaren. Flyttfirman som de anlitade för att packa och magasinera allt har orsakat...
Svar
19
· Visningar
1 639
Senast: lindaf
·
Träning Halloj! Jag har en fundering. Unghästar ska ju gå på vila då och då, men vad är egentligen bäst, att hästen vilar flera veckor/månader...
Svar
7
· Visningar
778
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp