Avelssnack/uppdatering

Tja jag hade ju ex önskat att First Love blivit godkänd. Han är e Furstenball och mkt mkt fin, har sett honom irl på treårstest då han petade ner vår donna till en andra plats bland gångartshästar. Sjukt fin... föll inte nämnden på läppen och iom det tysta bruksprovet så har man inte en aning om på vad han inte räckte till..
 
Tja jag hade ju ex önskat att First Love blivit godkänd. Han är e Furstenball och mkt mkt fin, har sett honom irl på treårstest då han petade ner vår donna till en andra plats bland gångartshästar. Sjukt fin... föll inte nämnden på läppen och iom det tysta bruksprovet så har man inte en aning om på vad han inte räckte till..
Var det den som visades förra året hos oss?
 
Funderar på vart Dragon Welt tagit vägen? Han finns inte med någonstans på Helgstrands hemsida och visades inte bland deras hingstar hos Klatte. Han borde ju visas i Herning för att bli gdk i DWB.
 
Vet att det mest är halvblod som diskuteras här, men nån kanske ändå är intresserad av annat. :)

SFF gick precis ut med att Finslands Ringo har konstaterad spatt. Han får ändå fortsätta verka i aveln, men jag min fegis vågar inte chansa med mitt sto som har lite ”känsliga” haser. :(

Så nu vet i sjutton ifall jag betäcker ens.
 
Vet att det mest är halvblod som diskuteras här, men nån kanske ändå är intresserad av annat. :)

SFF gick precis ut med att Finslands Ringo har konstaterad spatt. Han får ändå fortsätta verka i aveln, men jag min fegis vågar inte chansa med mitt sto som har lite ”känsliga” haser. :(

Så nu vet i sjutton ifall jag betäcker ens.

Varför får han fortsätta i aveln? Är den pga yttre trauma eller?
 
Då hoppas jag han är exceptionell i övrigt och har unik stam (men jag personligen hade inte använt honom ändå).

Jo, det är han... Eller det beror förstås vad man menar med exceptionell och unik. Han har tävlat i flera olika discipliner, bla vunnit fjord-SM i allround, kvalat till alla grenarna under ett år (hoppning LC, dressyr LA, precisionskörning LA, brukskörning och bruksridning). Han har belönats med 42-43 poäng exteriört ett flertal gånger, han har en i Sverige ovanlig stam där det inte finns samma individ två gånger de första fem generationerna.

Dessutom har han ett helt fantastiskt temperament, men jag kommer ändå inte våga använda honom. :(
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp