Avelssnack/uppdatering

Sv: Avelssnack/uppdatering

Stod under nyheten "What's happening: February 2014"! :)

Väldigt intressant! Kanske har ännu en mörkfux på kandidatlistan :angel:
 
Sv: Avelssnack/uppdatering

kl

Någon som hört ngt ang. om Floricello kommer att verka i avel fortsättningsvis nu efter försäljningen?
 
Sv: Avelssnack/uppdatering

kl

Dormello ska stå på Lisselåkers Hingststation i Dalarna. Det är en station som jag inte har hört talas om förut. De ska även ha hingsten Cabrol Amicor f.90 e. Caletto I-Landgraf I på station.
 
Sv: Avelssnack/uppdatering

Intressant. Nytt ställe?

Centesimo kommer att stå på station i Värmland, också på naturlig. Nya grejen?
 
Sv: Avelssnack/uppdatering

Centesimos nya ägare hade en tråd om det här på Buke. Var väl främst ekonomiska skäl där.

MF, ser inte så ljust ut för det? Jag är rädd att han kastreras och blir tävlingshäst eftersom det är tävlingsryttare som köpt honom.
 
Sv: Avelssnack/uppdatering

kl

Dormello ska stå på Lisselåkers Hingststation i Dalarna. Det är en station som jag inte har hört talas om förut. De ska även ha hingsten Cabrol Amicor f.90 e. Caletto I-Landgraf I på station.

Intressant att ställa en sån hingst på naturlig betäckning uppe i Dalarna.
Eller kanske det kommer generera fler ston än vad man tror?

Kan det vara så att han inte är så pigg på bocken längre?
 
Sv: Avelssnack/uppdatering

kl

Såg nyss på fb att Tullstorp ska ha Contendro I i sitt program i år (på fryst).
 
Sv: Avelssnack/uppdatering

Gah, så fort det kommer en intressant hingst tillgänglig så är den för nära släkt :D
 
Sv: Avelssnack/uppdatering

Det är så spännande att hingstarna en efter en ploppar upp på språngrulla tycker jag. Den senaste nu Cartier. Men jag vet inte om det är felskrivet eller om jag bara är morgontrött för det står att man kan välja mellan två alternativ för betalning men båda alternativen är samma?
 
Sv: Avelssnack/uppdatering

Ang Floricello verkade det nästan inte så på gamla ägaren (JH).

Någon kommenterade "Grattis! Fast tråkigt att man inte kan använda honom mer i aveln" när JH länkade nyheten på sin fb och JH svarade "Det gäller liksom att passa på XXXX!"
 
Sv: Avelssnack/uppdatering

Fast det stod väl också att vid stort intresse kunde de ställa hingstarna på AI och TAI istället? Men att de väljer naturlig för att hålla nere kostnaderna.

Tror ni de kommer visa hingstarna på bruksprovet eller ha dem via ett-sto-licens?
 
Sv: Avelssnack/uppdatering

Såg på den franska sidan att han kostar 1650€. Jag skulle vilja använda honom, hoppas att det inte blir för dyrt:)
 
Sv: Avelssnack/uppdatering

Det var ju ändå överkomligt tycker jag :)
Inte för att JAG har råd att betäcka med honom i år men om man jämnför med andra dyra hingstar så finns det ju dom som kostar en del mer :)

Vad har du för sto till honom isf?
För att sälja eller behålla?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp