Avelssnack/uppdatering

Sv: Avelssnack/uppdatering

Idag rasslar det in hingstar på språngrulla! 6 st bara idag. Ingen som kan förklara alternativen på Cartier för mig? Jag kan varken skylla på tidig morgon eller en kaffebrist nu..
 
Sv: Avelssnack/uppdatering

Tack.
Undra om de har skrivit dubbelt av misstag eller om de verkligen har två olika alternativ.
 
Sv: Avelssnack/uppdatering

Såg ni att Hamilton för första gången vad jag vet står på semin?! Tror att det kan gynna honom mycket! Udda bara att sätta en hingst på semin vid 23 års ålder först...
 
Sv: Avelssnack/uppdatering

kl

Black Coffee är ute och luftar sig på dressyrbanorna med nya ägaren, roligt! Vann en MsvC i Eskilstuna i veckan. :)
Bild från fb:
1743683_10153744571760167_1048846750_n.jpg



https://www.youtube.com/watch?v=7teRLix1aeo
 
Sv: Avelssnack/uppdatering

Ja, jag såg det! Honom har jag inte brytt mig om att kolla upp just för att han stod på naturligt. Verkar trevlig.
 
Sv: Avelssnack/uppdatering

Vad jag förstått så är det många krångliga röda dagar som kommer ställa till det för utlandsskick i år. tex ligger påsken jättesent.

Att då lägga en svensk hingst på semin låter smart. Ta chansen så att säga!
 
Sv: Avelssnack/uppdatering

kl

Och PS Flyinge kommer att ha Baloubet du Rouet tillgänglig i Sverige igen!
 
Sv: Avelssnack/uppdatering

Nej, det menade jag inte heller, men i mina ögon är det en lista även om den inte är rangerad eller komplett :).
 
Sv: Avelssnack/uppdatering

Quidam de Revel har dött, 32 år gammal.

Även Nostradamus för ett par dagar sedan.
 
Sv: Avelssnack/uppdatering

Såg ni att Hamilton för första gången vad jag vet står på semin?! Tror att det kan gynna honom mycket! Udda bara att sätta en hingst på semin vid 23 års ålder först...

Jag googlade lite på Hamilton och hittade en gammal tråd där han prisades men sen hittade jag en annan där det inte verkade som om han levde upp till förväntningarna? Blup ser ju inte så kul ut heller. Vad tycker ni om honom?
 
Sv: Avelssnack/uppdatering

Kl.. Någon som vet vad som hänt med Common Sense? Har hört att han inte kommer finnas tillgänglig år, har inte sett honom på Språngrulla och har inte lyckats googla fram något.. Någon som vet om han är såld, ska tävlas?
 
Sv: Avelssnack/uppdatering

kl

Sezuan är såld! Många nordiska hingstar som hamnar i tyskland via Helgstrand nu.

Det var en till hingst på väg till Tyskland nyss, var till salu som avelshingst (givetvis godkänd här). Vad gör svensken då, jo kastrerar hingsten för att den blir lättare att leda då.....
Min tyska vän blev väldigt förvånad... ;)

Svårt att få x antal miljoner för en kastrerad avelshingst ;)

Det verkar som om marknaden här i Tyskland håller på att vända, fler människor är beredda att investera nu än tidigare. Dåliga hästar är fortfarande billiga men efterfrågan på bra hästar ökar.
Jag tror att det vänder snart och då kommer marknaden nästan "sanerat sig själv" då det inte betäckts så mycket, färre hästar blir det.
 
Sv: Avelssnack/uppdatering

Inte jättesvårt att gissa vilken häst du menar, den har varit mer än "lite svår att leda". Ägaren kanske inte ville sälja den som hingst? Kanske tänkte att den fick bättre hem som valack. Såld blev den och inte för en liten summa.
 
Sv: Avelssnack/uppdatering

Nej, denna är inte såld ännu efter vad jag vet?
Blev godkänd för något/några år sedan. Bra temperament och var till salu som avelshingst - dock inte sedan några veckor tillbaka ;)

Vilken hingst tänker du på?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp