Avicii arena

Kan ju vara lite förvirrande. Har för mig att det finns en hållplats som heter globen. För länge sedan skulle golit bevista ett arrangemang på Johanneshov och bad om biljett dit. Fast Johanneshov var inte det samma där arenan låg. Det hette isstadion.

Du menar Hovet. Har aldrig hört det kallas något annat. Johanneshov är området runt omkring
 
Nu är det ju iofs en organisation som ligger bakom.
Tim Bergling Foundations har inlett ett samarbete med fokus på psykisk ohälsa bland unga.
Tror att just namnet Avicii är mer känt både inom och utanför Sverige och ett sätt att göra arbetet mer känt
Håller inte med om att namnet har en lämplig "tyngd".

Avicii är möjligen ett känt artistnamn, i synnerhet för folk under 40-45 sisådär, hur känt det är att det finns en koppling till en stiftelse som enligt uppgift jobbar med psykisk ohälsa bland unga, vill jag låta vara vara osagt.

Fast det är väl klart, "självmordslinjen arena" skulle ju inte låta så värst attraktivt...
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
708

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp