Avicii arena

Ja, samma med Tele2 (arena).
Globen förblir nog alltid globen för oss stockholmare, med tanke på dess speciella form och historia.
Tror Globen kommer heta Globen för resten av sverige också, har aldrig hört någon säga något annat faktiskt. Det är nog dom nya människorna mest som inte varit med under tiden Globen hette Globen som kommer säga något annat.
 
Har inte hört några upprörda reaktioner alls. Men om det förekommer lär det väl bli som med Friends. Stormar när nyheten släpps och nu är det självklart att den heter så.

Ska man störa sig på arenanamn tycker jag att Falcon Alkoholfri Arena är värre :D
 
Har inte hört några upprörda reaktioner alls. Men om det förekommer lär det väl bli som med Friends. Stormar när nyheten släpps och nu är det självklart att den heter så.

Ska man störa sig på arenanamn tycker jag att Falcon Alkoholfri Arena är värre :D

Jag trodde inte det var sant när vi åkte förbi där! :rofl:
 
Jag tycker det är så otroligt tråkigt med alla sponsornamn på arenor som blivit standard sedan några år tillbaka och som började i USA som tar bort den ofta lokala anknytningen. Så jag tycker det här namnbytet är supertrevligt (även om det också i botten är ett sponsornamn). De kunde dock behållt Globe i namnet för arenan kommer ändå alltid vara Globen i folkmun (även för oss icke stockholmare ;) )
 
Jag (stockholmare) hade ingen aning om att de skulle byta namn. Så mycket koll har jag :D men jag har aldrig hört någon säga Ericsson Globen Arena eller ens Ericsson. Tog för givet att Ericsson köpte namnet när det byggdes som man brukar göra i andra länder.

Aviici eller inte, det kommer alltid heta Globen och Hovet i folkmun. Och det kommer fortsätta heta det. Men vissa människor bara måste protestera eftersom det 'alltid varit så'. Det ser man även i andra sammanhang, negerboll, Pippi Långstrumpa osv.
 
Jag hade föredragit Avicii Globe (arena), men är i övrigt för namnbytet. Frågan är hur länge det kommer få heta så. Arenor har ju en förmåga att byta namn utifrån vem som betalar mest

Mvh
Hon som fortfarande stör sig på att Cloetta Center (hur spot on?!) bytte namn till Saab arena i min stad.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
708

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp