Avla eller inte???

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare ghost
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 45
  • Visningar Visningar 4 186
Sv: Avla eller inte???

En likadan men utan hennes problem - Svar tveklöst JA. :o

Sen är det ju frågan om man tror att det mesta kommer från kraschen som unghäst och årets krångel från smällen på griffelbenet.

Korsförlamningssymptom har jag inte sett röken av efter byte av foderstat på henne.

Det var inte frågan... :p Hästen är ju en helhet... Man får ta hela paketet. Alla hästar slår sig och skadar sig, frågan är ju hur de repar sig.

Jag hade aldrig avlat på henne och trodde inte du tänkte göra det heller efter vad jag hört tidigare så jag blev ganska förvånad över denna tråden :D Alla andra verkade tycka ja så jag fick ju balansera lite... :p Om du nu väljer att göra det så välj en hållbar helamerikan med lätt aktion.

Vad får den kosta?

Senast ändrad:

Det är absolut inget beslut taget... :)

Men det kanske skulle vara ett sätt att få ut något annat ur stallet. :crazy: Man får ju vara lite diplomatisk i bland vet du... :angel:

25 - 30 000 tycker jag väl kan vara ett lämpligt tak på henne, plus bokningsavgiften då.

Nu tar jag och trådkapar lite här eftersom den här tråden lockade fram de avelskunniga.... jag hävdar juh att jag är totalt ointresserad av avel...:angel:
Men funderar lite på vad som passar till vår lilla räka Cha Faile?
Som ser rätt bra ut extriört och är en fin tävlingsindivid.
Kostnad max 45-50´

OJ va "färglatt" det var i stamtavlan... och lite dyrt.. iofs ska det inte betäckas än på ett tag. Kanske hon hinner springa ihop lite pengar till sin egen betäckning:angel:

kapar lite jag oxå *sorry* men...

Vad har ni för föslag på Lobys Alice e.Indus-Texas Lisa e.Texas. pris..30-40.000 kr.

Spöket väntar fortfarande på varför man skulle linjeavla på Tibur?

För att det blir snygga färger i Blodbanken eller?

What? Ja, mitt eneste kritere for avel er farger. :(

For å svare deg litt mer seriøst:
- Hvorfor skulle man ikke det?
- Det er ikke bare i de første leddene det er interessant, sjekk litt bakover så finner du bl.a 3 x-faktorer på Margaret Parrish, det samme på Miss Bertha C., 4 på Nancy Hanks pluss mange andre snadderhopper.

Senast ändrad av en moderator:

Tack för svaret! :idea:

Här har jag alltid hört att man INTE ska linjeavla Tibur och då är man ju nyfiken på hur du resonerar?

Jeg har følgende filisofi:

Avler man akkurat som alle andre blir man average i best case.

Skal man høre på alt det negative alle andre sier hele tiden kan man nesten ikke avle frem noe som helst.

Skal man få til noe mener jeg at man bør være positiv og tørre å gjøre ting litt annerledes.

I dette caset:

Staro Showbiz er en underdog med en bra stamme som kan være spennende på nevnte sto. I Norge har han mange flotte føll nå. Og det er ikke for å være funny at han har en avelsindex på 126 heller... ;)

Liknande trådar

Trav Blodbanken är ju ett kul och bra hjälpmedel. Jag har nog haft lite lite att göra en stund då jag kombinerat mina ston med lite olika... 2 3
Svar
42
· Visningar
5 001
Senast: Snazzy_Millie
·
H
Trav länk till blodbanken : http://www.blodbanken.nu/servlet/GetBBData?breed=warm&lang=swe&trotter=umarije+volo Hon har en "gammal" stam...
Svar
3
· Visningar
832
Senast: Half moon
·
Trav I år är det dax igen att betäcka Lisa Crown och nu vill vi ha en stor diskussion med massa tankar och ideér :rofl: Lite länkar som... 2
Svar
21
· Visningar
2 016
Senast: ghost
·
Avel Dax och börja fundera på betäckningen i år och tanken var ju egentligen att hon inte skulle betäckas i år, men efter att ha förlorat... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 658
Senast: lsz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Guldfasanerna
  • Bästa kloslipen?