• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare Ellinore
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 761
Sv: Avmaska

Jag avmaskar min kanin höst och vår, med Axilur vet. Han tycker inte riktigt omd et så vi får mosa en halv tablett och blanda i lite vatten så det blir som en kletig sörja. Det sätter vi sedan på hans sidor och han slickar i sig det när han ska tvätta bort det! Det gör vi tre dagar i rad!

Jag vill då inte vara med om att min lilla Robin får mask! Usch :eek:

Senast ändrad av en moderator:

om det är en innekanin som inte kommer i kontakt med andra kaniners avföring ( som vistats utomhus) behöver man inte maska då det inte finns någon risk att den fått i sig någon mask...

:) Jag bruker av maska min kanin 2 eller 1 gång per år :bump:
och hon gillar det inte men ibland kan det faktixt vara gansa let att få ner det! :banana:

Och jag håppes att aldrig min lilla söta Rosi får det i maggen :love:

Liknande trådar

Hästvård Köpte ny ponny för ett par månader sedan och har upptäckt springmask Räcker det att avmaska den smittade ponnyn eller måste jag avmaska...
Svar
7
· Visningar
613
Senast: Johannna1
·
R
Övr. Djur Hej! Jag undrar med er som t.ex. har hamstrar att luktar dessa i normala fall? Jag vill minnas att när djur ännu såldes i butiker så...
Svar
18
· Visningar
1 189
Senast: hastflicka
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 262
Senast: Bison
·
Övr. Djur Stör mig på jordbruksverkets förslag på nya kravmått för djur. Går de igenom kommer det innebära slutet för småskalig djurhållning. 11 12 13
Svar
248
· Visningar
10 917
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka