gullviva
Trådstartare
Min tonåring når dåligt med depression och stundtals ångest. Fått dispans fr FK att jag kan vabba för hen trots åldern .
Börjar gymnasiet i höst och risk finns att det kraschar då... Kan även gå hur bra som helst.
Redan fått beviljad semester men börjar då jobba strax innan hen startar skolan.
Frågade exjobbet om jag kan ta tjänstledigt 2v efter semestern för att vara stand by och slippa plötsligt vab om hen behöver stöd.
De sa då självklart men att jag kan få ta vab om jag vill så jag får lite pengar .
Generöst tänker jag först !
Men hur kan jag ta vab om hon lyckas gå till skolan?
Pengarna betyder ingen ting egentligen ..
Kan jag iaf bara vara ledig och ta vab om det sedan skulle behövas?
Är då ledig utan betalt men på jobbet registrerad som vab men anmäler endast vab till FK om det behövds? Då borde jag ej göra ngt fel?
Ta 2v vab känns fel då hon kanske ju är i skolan.
Vill inte fuska hehe
Men vill ha möjligheten till vab om det behövs då borde jag ju bara vara hemma ledig utan betalt men vab om det behövs?
Börjar gymnasiet i höst och risk finns att det kraschar då... Kan även gå hur bra som helst.
Redan fått beviljad semester men börjar då jobba strax innan hen startar skolan.
Frågade exjobbet om jag kan ta tjänstledigt 2v efter semestern för att vara stand by och slippa plötsligt vab om hen behöver stöd.
De sa då självklart men att jag kan få ta vab om jag vill så jag får lite pengar .
Generöst tänker jag först !
Men hur kan jag ta vab om hon lyckas gå till skolan?
Pengarna betyder ingen ting egentligen ..
Kan jag iaf bara vara ledig och ta vab om det sedan skulle behövas?
Är då ledig utan betalt men på jobbet registrerad som vab men anmäler endast vab till FK om det behövds? Då borde jag ej göra ngt fel?
Ta 2v vab känns fel då hon kanske ju är i skolan.
Vill inte fuska hehe
Men vill ha möjligheten till vab om det behövs då borde jag ju bara vara hemma ledig utan betalt men vab om det behövs?