Avmasking!

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare svintana
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 823
S

svintana

Jag undrar vad ni som bor i norrland använer för avmaskningsmedel nu innan sommarbete. lite intresserad bara ocj vill ha råd. :bow:

Sv: Avmasking!

Inget alls. Vi tog ett träckprov istället som visade att vi inte behövde maska nu! :)

Förresten, varför just Norrland? Maskarna är väl lika överallt i Sverige? ;)

Du bör använda samma medel hela säsongen och gärna 2 år i rad, eller ändå bättre ta ett prov och se om hästarna verkligen har mask öht. Inte gå efter vad andra stall har för rutiner, alltså... (Ville bara få det sagt för säkerhets skull, även om du redan kanske vet det! :) )

Sv: Avmasking!

Skulle det vara skillnad om man bor i Norrland ?? Enda skillnaden är att Norrland inte brukar ha Styngflugan...annars är det samma mask...Fast ta ett träckprov före du maskar...

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 348
Senast: Kilauea
·
Tjatter Jag är kanske inte helt seriös med den här tråden (eller med rubriken), så man behöver inte bli galen på mig om man inte vill. Men jag... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 401
Senast: Tantan
·
Hästvård Jag ska byta stall i månadsskiftet och fick nu mail från nya stallet och de vill att hästen avmaskas tre dagar innan inflytt. Träckprov... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 490
Senast: lundsbo
·
Hästvård Hej, Jag undrar hur lång tid det kan ta för häst att återhämta sig från selenbrist? Fick svar på mineralanalys (blodprov) i veckan och...
Svar
4
· Visningar
553
Senast: Mearas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka