avmaskning?!

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Tess82
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 725
T

Tess82

hejsan! min ena häst har precis gått bort så jag har fått hem en ny liten sällskapsponny.nu är det så att de som äger henne har inte avmaskat henne på minst två år!hjälp!!!jag höll på att dö när jag hörde det!vad ska man ta för medel? Ivomec tar ju det mesta

Är den inte avmaskad eller kollad på två år skulle jag INTE ge något utan att skicka in träckprov först. Har hästen väldigt mycket mask kan man behöva ha ett specialschema för att hästen inte ska bli dålig.

Läs mer om hur du skickar in träckprov här: VidiLab

skicka in prov först och rådhör dig med veterinären först

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid... 2
Svar
21
· Visningar
2 705
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
12
· Visningar
1 447
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 372
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 302
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka