Avmaskningsmedel med utgånget datum?

lady_vip

Trådstartare
Jag tänker alltid efter jag gör något... Avmaskade idag då det äntligen blivit lite kallt och kom på efteråt att kolla datumen på sprutan, den ena gick ut 07 2005, Bimectin.

Ska jag göra om det eller det verkar som det ska ändå? Om jag ska göra om det, inom vilket tidsperiod kan jag göra det?

//E

Sv: Avmaskningsmedel med utgånget datum?

Jag skulle inte göra om det. Om du tvekar så kontakta tillverkaren.
Vill du ändå göra om beh så vänta minst en vecka.
PL

Sv: Avmaskningsmedel med utgånget datum?

De har aldrig haft särskilt mycket mask, så jag brukar vara försiktig med avmaskning. Får avmaska tidigare till våren istället.

//E

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 937
Senast: Nota
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 654
Senast: Otherside
·
Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 125
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på... 2
Svar
34
· Visningar
2 207
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka