avmaskningsmedel som smakar äpple?

L

lill_flesky

Med ivermectin som substans. någon som vet vad det heter? Har letat i tidningar efter annonser på det men hitta det inte.. Funderar på att prova det nu efter betet. Skulle tydligen vara bra mkt billigare än ivomec och noromectin också
 
Bimectin. Har dock EXAKT samma pris som noromectin.

Smakar inte äpple (jag har smakat 's*), men smakar SÖTT. Fölis här är helt galen i det =)
 
Mina hästar verkar också gilla det lite mer än andra avmaskningsmedel.
 
Okej, billigare än ivomec iaf :)
Min pålla lär ju älska det, hon älskar allt som är sött :D
 
det fick min häst innan betet. Han tyckte det var GOTT och det luktade verkligen ÄPPLE om det också!!
:eek: :idea: (-lampa)
 
Host..min valack tyckte inte heller den var något vidare. Svalde snällt, men det var mer grimaser än med Ivomec... Å andra sidan hävdar jag ju att han har fel på smaksinnet. Han tycker om riktigt otäckt beska saker (butta, djävulsklo etc), men inte riktigt söta saker :crazy:
 
Min häst äter gärna örter, äcv, gurkmeja och andra konstiga saker. Chocklad vägrar han att äta!! Salta, syrliga och söta gelegodisar går dock bra.... :smirk: Dom har väl lite olika smak dom också, precis som oss! :D
 

Liknande trådar

Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 205
Senast: emma-vsm
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
6 921
Senast: Lobelia
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya höst/vinterstövlar att ha till vardags. Jag skulle vilja ha ett par i stil med Dubarry (fast gärna billigare!), har...
Svar
1
· Visningar
578
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 281

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat
  • Byta jobb. Men vad göra?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp