Avskyr mitt jobb - vill byta bransch

Lill76

Trådstartare
Jag har jobbat i åkeribranschen i snart 20 år.... o är så vansinningt trött på det. Skulle gärna vilja byta bransch men så svårt det är när man gjort samma sak så länge.... Jag kan ju inget annat!
Skulle gärna jobba i typ Granngården/lantmännen-butik, kyrkogårdsvaktmästare eller kanske på ett mindre lager, typ postorder. Men vart finns dom jobbet....?
Jag har skickat brev och CV till en hel del olika ställen, men det känns som att man inte är det minsta intressant om man inte har branchvana.
Har Du bytt jobbinriktning någon gång - berätta gärna hur Du lyckades och om du trivdes i din nya bransch!
 
Vad har du jobbat med?
Kört lastbil?
Skött kontor?
Sålt frakter?

Bryt ner vad du har gjort, så kan du översätta det till andra företags behov.
 
Jag har varit allt från maskinoperatör till försöksdjurstekniker.
Visserligen inte speciellt länge på varje ställe (vikariat), men oj vad många gånger jag bytt bransch!

Man får helt enkelt försöka vinkla det man kan till något företaget behöver. Och ha lite tur förstås. Ge inte upp! Sök alla möjliga jobb, till slut lossnar det.
 
Inom åkeribranschen säger ju... typ inget. Ekonom? Receptionist? Chaufför? Transportledare? Logistik?
Nä , det säger ju ingenting ;) men min fråga var ju om ni har bytat bransch och hur ni lyckats, eller hur :D
Men som tilläggsinfo har jag jobbat på några olika åkerier som: ekonomiassitent, receptionist, ordermottagare, transportledarassistent, transportledare :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag står för första gången och överväger att byta jobb till en arbetsplats som inte har kollektivavtal. Jag har fått ett första utkast...
2
Svar
21
· Visningar
2 456
Senast: Tora
·
Relationer Jag är en gammal användare, med helt nytt konto för anonymitet. Känner mig så otroligt rådvill och vad kan vara bättre än att fråga i...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
22 106
Senast: Petruska
·
Skola & Jobb Jag funderar på att byta bransch, men bara om jag får ett jobb närmare hem eller som jag verkligen vill ha. Jag tar gärna emot förslag...
Svar
0
· Visningar
594
Senast: Cattis_E
·
Skola & Jobb Jag har bestämt mig för att jag ska plugga. Jag har just tackat nej till ett bra heltidsjobb eftersom jag vill plugga upp mina betyg så...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 933
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp