Avsluta konto?

Du kan även skicka ett PM till @Gunnar eller om du rullar ner sidan så långt det går så står det "Kontakta oss" längst ner - och så ber du att få ditt konto avslutat.
 
Sedan ganska många år tillbaka raderas inga konton automatiskt efter en viss tidsperiod.
Användare är ibland borta från sidan en längre tid (år) och undrade då tidigare varför kontot var raderat.

Man kan få sitt användarkonto raderat genom att starta en konversation med mig. Inga inlägg tas bort när användarkontot raderas.

Vill man inte ha kvar sitt användarnamn kan man starta en konversation med mig om att byta till ett annat (kolla gärna att det är ledigt först).
 
Ok. Är det inte nåt ni kan ändra och göra istället för att man måste gå igenom er? Varför ha en sån lång process för det? Vad är tanken med det?
 
Strängt taget är man nog skyldig enligt PUL/GDPR att på begäran radera förekommande personuppgifter, jag har svårt att tro att ett års väntetid skulle bedömas rimligt men att helt enkelt be forumägaren om det är väl jättesmidigt tycker jag.
 
Strängt taget är man nog skyldig enligt PUL/GDPR att på begäran radera förekommande personuppgifter, jag har svårt att tro att ett års väntetid skulle bedömas rimligt men att helt enkelt be forumägaren om det är väl jättesmidigt tycker jag.

Fast vilka personuppgifter har vi lämnat till bukefalos?
 
Jag vet inte om ni diskuterar något som jag redan har svarat på?

Inga användarkonton tas bort automatiskt.
Vill man ha sitt användarkonto borttaget startar man en Konversation med mig om detta.
Inga inlägg tas bort i samband med borttagning av användarkonton.
Vill man inte att användarnamnet skall synas på gamla inlägg ser man till att be mig byta användarnamn innan borttagningen.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
778
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Jag har en 7 årig hane som jag nu behöver låta vandra vidare. Han har under hela livet kämpat med en rad sjukdomar och skador och...
2
Svar
33
· Visningar
4 512
Senast: Ava22
·
IT & mobiler Fick ett samtal i förrgår från en kvinna som utgav sig från att vara från Telia. Hon gav mig ett erbjudande där jag som gammal kund...
2
Svar
34
· Visningar
1 492
Senast: Görel
·
IT & mobiler Mitt facebookkonto blev kapat i natt och kaparen har varit inne pa min mail för att komma at koden för att ändra lösenordet. Även ett...
Svar
3
· Visningar
593
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hiss och diss del 5
  • Varför finns Israel?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp