Bukefalos 28 år!

Avslutningspresent till lärare?

millan10

Trådstartare
Nu är det snart dags för sommarlov och jag slutar på skolan efter dessa tre åren vilket känns lite tråkigt. Mina lärare jag haft har varit underbara och jag känner verkligen att jag har utvecklats tack vare dem. En lärare som jag tycker har gjort undervisningen extra intressant är min lärare i teknik/fysik. Han är också en väldigt schysst person att bara snacka med. Har funderat på att kanske ge honom en present nu efter dessa åren bara för att visa att jag är varit väldigt tacksam över att jag har haft honom som lärare och att jag har lärt mig mycket av honom. Skulle man kunna göra det och isf vad ska man köpa? Vet att han är ett stort fan av tekniska prylar, äldre spel (typ Nintendo), Skyrim, Star Wars och Game of Thrones. Finns det något man kan köpa som är inspirerat av detta? Typ någon rolig pryl som man känner igen från filmen/serien. Har ni några förslag? Pris på vad det får kosta har jag inte satt någon gräns på, men jag själv lägger nog inte mer än drygt 100 kr. Mina kompisar som också har gillat denna läraren kanske också vill gå ihop och köpa något så då kan man ju lägga ihop pengar och köpa något lite finare. Har sett att det finns olika tröjor med Game of Thrones men det är kanske lite svårt att veta storlek. Eller ska man köpa lite olika småsaker och lägga i en låda så han får lite blandat? Skulle vara kul att överraska honom med något sådant. Sen vet jag inte om det är dumt att bara ge till en lärare utan man kanske måste ge något litet till alla man haft?
 
Nu är det snart dags för sommarlov och jag slutar på skolan efter dessa tre åren vilket känns lite tråkigt. Mina lärare jag haft har varit underbara och jag känner verkligen att jag har utvecklats tack vare dem. En lärare som jag tycker har gjort undervisningen extra intressant är min lärare i teknik/fysik. Han är också en väldigt schysst person att bara snacka med. Har funderat på att kanske ge honom en present nu efter dessa åren bara för att visa att jag är varit väldigt tacksam över att jag har haft honom som lärare och att jag har lärt mig mycket av honom. Skulle man kunna göra det och isf vad ska man köpa? Vet att han är ett stort fan av tekniska prylar, äldre spel (typ Nintendo), Skyrim, Star Wars och Game of Thrones. Finns det något man kan köpa som är inspirerat av detta? Typ någon rolig pryl som man känner igen från filmen/serien. Har ni några förslag? Pris på vad det får kosta har jag inte satt någon gräns på, men jag själv lägger nog inte mer än drygt 100 kr. Mina kompisar som också har gillat denna läraren kanske också vill gå ihop och köpa något så då kan man ju lägga ihop pengar och köpa något lite finare. Har sett att det finns olika tröjor med Game of Thrones men det är kanske lite svårt att veta storlek. Eller ska man köpa lite olika småsaker och lägga i en låda så han får lite blandat? Skulle vara kul att överraska honom med något sådant. Sen vet jag inte om det är dumt att bara ge till en lärare utan man kanske måste ge något litet till alla man haft?


Är lärare själv och säger som så: OAVSETT vad du köper hur litet det är så värmer det. För mig är det helt klart tanken som räknas! Fick ett påskägg med kanske 10 godisar i till påsk och blev superglad. MEN inte för dyrt det skulle jag inte vilja ha. En liten blomma räcker långt också.
 
Nu är det snart dags för sommarlov och jag slutar på skolan efter dessa tre åren vilket känns lite tråkigt. Mina lärare jag haft har varit underbara och jag känner verkligen att jag har utvecklats tack vare dem. En lärare som jag tycker har gjort undervisningen extra intressant är min lärare i teknik/fysik. Han är också en väldigt schysst person att bara snacka med. Har funderat på att kanske ge honom en present nu efter dessa åren bara för att visa att jag är varit väldigt tacksam över att jag har haft honom som lärare och att jag har lärt mig mycket av honom. Skulle man kunna göra det och isf vad ska man köpa? Vet att han är ett stort fan av tekniska prylar, äldre spel (typ Nintendo), Skyrim, Star Wars och Game of Thrones. Finns det något man kan köpa som är inspirerat av detta? Typ någon rolig pryl som man känner igen från filmen/serien. Har ni några förslag? Pris på vad det får kosta har jag inte satt någon gräns på, men jag själv lägger nog inte mer än drygt 100 kr. Mina kompisar som också har gillat denna läraren kanske också vill gå ihop och köpa något så då kan man ju lägga ihop pengar och köpa något lite finare. Har sett att det finns olika tröjor med Game of Thrones men det är kanske lite svårt att veta storlek. Eller ska man köpa lite olika småsaker och lägga i en låda så han får lite blandat? Skulle vara kul att överraska honom med något sådant. Sen vet jag inte om det är dumt att bara ge till en lärare utan man kanske måste ge något litet till alla man haft?

Som lärare håller jag med Javan och kan också säga att man inte måste ge alla. Såklart någon kan betyda mer en än någon annan! :)
 
Undersök först om det finns någon policy, på många skolor ska/får lärarna inte ta emot presenter från eleverna (tror dock att det gäller främst låg- och mellanstadiet).

Jag tror att det finaste du kan ge är ett brev där du förklarar hur mycket hen har betytt för dig och att du är tacksam. Det är något som lärare kan spara och känna glädje över hela livet. :love:

/Blåbär med familj och vänner i läraryrket och skolvärlden
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
603
Senast: Ramona
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
3 123
Senast: iNHALE
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 224
Senast: kolblakkur
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 321

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp