Avståndet avgör hästhållning

(Ridsport)
Ett par i Glimåkra får, från årsskiftet, inte hålla hästar i stall som ligger närmare än 100 meter från närmaste bostadshus. Samma avstånd gäller för gödselförvaring medan avstånd mellan hästhagar och bostadshus sätts till 50 meter.

Läs mer...

Sv: Avståndet avgör hästhållning

"Paret har hästar på två olika fastigheter utanför Glimåkra. På den ena är avståndet bara 22 meter mellan stall och grannar skriver skanskan.se. Grannar har klagat till Östra Göinge kommun och vid inspektionerna har det konstaterats att närheten till grannar skapar problem med lukt. Beslutet ska gälla även om det överklagas." Står det i artikeln.

Jag undrar.. vem var där först?
Om stallet var där först kan grannarna dra åt helvete.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har... 2
Svar
21
· Visningar
3 659
Senast: Exile
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 069
Senast: Calmiche
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 381
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag behöver skriva av mig om en situation som orsakat väldigt mycket ångest och frustration hos mig på senaste. Det kommer att bli... 3 4 5
Svar
98
· Visningar
18 913
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka