Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag kom jag till skott med att ringa VC igen. Det hade jag inget för. De hade inga fler telefontider kvar för dagen. Det funkar ju som så där att man får ringa och boka en tid då de ringer upp en. Så då får man väl se hur lång tid det tar till nästa ryck kommer då jag orkar lyfta luren. Nu är det bara sedan mitten av augusti som jag försökt få hjälp...

Jag märker ju att jag är ganska avtrubbad och långsam med precis allt. Det går väldigt segt att jobba. Extremt segt skulle jag vilja påstå. En sjukskrivning på halvtid kan nog vara motiverad.

På lunchen idag tog jag en promenad. Det blev en sväng ner till ån där det ligger en massa slaggstenar. De är väldigt vackra och det är nog bara en tidsfråga innan jag skaffar en stentrumlare.

IMG_20171004_140409_819.jpg


Jag kom till skott med yoga i morse också men somnade efter Sat Kriyan och försov mig så jag hann inte med någon meditation.
 

Visst erbjöd @Tassetass sig att hjälpa dig boka läkartid via Mina vårdkontakter online? Ska du inte nappa på det erbjudandet?
Hon visade hur man gör, men jag behöver göra det själv i praktiken, för att få en tid. Jag har inte kommit till skott, främst för att jag inte vet i vilken ände jag ska dra i tåtarna. Även om jag lyckas skaffa en tid hos psykolog så kan nog denne inte hjälpa till med sjukskrivning om det bedöms som behövligt.

Ring direkt dom öppnar, det är enda sättet att få tid här. Eller använd vc hemsida och skriv ett meddelande.
Jag har kontaktat dem skriftligt via mina vårdkontakter, men svaret jag fått har varit att jag måste ringa för att kunna boka en tid. Det går alltså inte att få en tid via hemsidan.
 
Är det på din VC så att man får välja mellan att bli uppringd på det nummer man ringer från eller att knappa in telefonnummer och så ringer de upp? Om det senare, om du vill kan jag ligga på och ringa när de öppnar imorgon. Bara att jag knappar in ditt telefonnummer istället för mitt. :)
 
Här går det att ringa innan de öppnar till och med. Jag ringde vid 5-6-tiden på morgonen sist, knappade in mitt nummer, och sedan ringde de upp vid 8-9-tiden.
 
Är det på din VC så att man får välja mellan att bli uppringd på det nummer man ringer från eller att knappa in telefonnummer och så ringer de upp? Om det senare, om du vill kan jag ligga på och ringa när de öppnar imorgon. Bara att jag knappar in ditt telefonnummer istället för mitt. :)
Jag minns inte proceduren. Det var ganska länge sedan jag ringde sist och idag fick jag inte upp alternativet att de skulle ringa tillbaka.
 
Jag minns inte proceduren. Det var ganska länge sedan jag ringde sist och idag fick jag inte upp alternativet att de skulle ringa tillbaka.

Okej. :)

Vill du att jag ska göra ett försök så PM:a ditt telefonnummer (och ditt personnummer om du vågar, de brukar vilja att man knappar in det också, annars knappar jag bara in en massa nollor och så får du ange det om de ringer upp).
 
Hon visade hur man gör, men jag behöver göra det själv i praktiken, för att få en tid. Jag har inte kommit till skott, främst för att jag inte vet i vilken ände jag ska dra i tåtarna. Även om jag lyckas skaffa en tid hos psykolog så kan nog denne inte hjälpa till med sjukskrivning om det bedöms som behövligt.


Jag har kontaktat dem skriftligt via mina vårdkontakter, men svaret jag fått har varit att jag måste ringa för att kunna boka en tid. Det går alltså inte att få en tid via hemsidan.
Om det skulle behövas sjukskrivning är jag rätt säker på att en psykolog kan ordna det. Kanske inte att skriva själva pappret men kanske att ordna kontakt med en läkare. Här har flera psykmottagningar (inte hört om någon som inte har) en läkare på plats som hjälper till med detta.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Humöret fortsätter att pendla. Hela gårdagen var sunkig vilket jag märkte så fort jag slagit upp mina blå på morgonen, så jag blev kvar...
Svar
4
· Visningar
722
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag fick plötslig skrivklåda. Det kan vara en engångshändelse, men det vet jag inte. Igår vaknade jag med ångest. Jag hade ett rejält...
Svar
0
· Visningar
703
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har börjat fundera på om jag ska byta yogaprogram. Nu har jag sedan en tid kunnat sova rejält, typ 8-9 timmar i ett sträck och...
Svar
0
· Visningar
859
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Idag kom jag inte upp ur sängen förrän vid halv två. Motivationen saknades. Ute har det varit soligt till och från hela dagen...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
14 097
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp