S

_Sucy_

hästen från Hösligage till Hö igen...
Hästen har inte ätit hösilage så länge... kanske några månader (ungeför 7 kankse... :confused:).
Hur länge ska man avvänja hästen från det till vanligt hö? Hur lång tid tar det alltså
 
vänj den genom att börja ge lite hö. Öka höt/minska silaget succesivt. Helst över 3 veckor (vet inte när ni ska hämta hästen, men en idé är att köra över några balar hö så att ägaren kan börja vänja in hästen).
 
då verkar ni inte ha så mkt val med invänjningen. Finns det möjlighet; åk över med en bal hö i morgon. Och ta med silage när ni hämtar hästen, så att det räcker såpass länge som hösilaget håller sig fräscht (ett par dagar).
Ge gärna hästen mag-tarmbalans (tex Probimin), när ni tar hem den.
 
Dom kommer och lämnar hästen i vårt stall.
Så dom ska ta med sig... Men det får ju inte plats många balar :crazy:
 
Det borde ni ju tänkt på innan.. Ni får väl åka fler ggr då och hämta? Varför kan ni inte köra över en höbal?
 

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
639
Senast: Ketrawzc
·
Foder & Strö Hej! Hur gör ni som enbart har en häst och köper in eget hö/hösilage? Aldrig haft så innan. Van vid att 4-5 hästar delar på balar med...
Svar
11
· Visningar
1 412
Hästvård Jag har en unghäst som lätt får lös avföring av stress, och symtomen kan därefter kvarstå en längre tid. Inga parasiter. Svarar bra på...
Svar
2
· Visningar
360
Senast: jemeni
·
Foder & Strö Funderar över om det finns nån forskning kring hur länge en häst behöver tugga för att känna sig nöjd/mätt? Jag vet att hästar inte ska...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
9 570
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp