ulle.j

Trådstartare
Nån här som har back on tracks paddar,de med kardborre man bara sätter fast? Är det lika praktiskt och lätt som det ser ut? Har de "vanliga" och de är ju toppen,men funderar nu på ett par sådana här. Fram med era åsikter.. :)

Sv: B o T

En tjej istallet har sånna till sin pålle.
Jag tycker att de är enkla att ta av och på, och de verkar fungera lika bra som BoT-paddar + lindor som jag själv använder till min häst :)

Om Man bara är intresserad av värmeeffekten är de jättebra, vill du däremot ha ett riktigt stöd är de egentligen lite för mjuka. Jag har dem runt om på mitt höggdrägtiga sto som håller sig torr och fräsch i benen. Lätt att sätta på och sitter bra. Även en annan häst i stallet har fram, konvalescent efter senskada. Hon har läkt fint och är på väg igång. Eftersom vi hjälper varandra i stallet så funkar det kanon, ingen behöver linda och man kan liksom inte sätta dem fel....

har ett par :D skit bra, min pålle är svullen i bakbenet (kotan) efter operation, o så köppte vi dom o svullnaden har gått ner extremt mycket! 10 ggr bättre än linda+pad som jag kört inan.
sen går dem o ha som transport skydd oxå,
och så kan man ta av paddarna o ha med vanligt bandage oxå,
o så kan man ta av paddarna o sätta på täcket om man syr på kardborre över ryggen så funkar det som ryggvärmare oxå!;)

Jag har sådana, de är jättebra men har man svaga nypor så får man träna för kardborren är SUPERbra :D Den sitter som berg. Och har man som mig en häst som väldigt gärna ligger och sover i bajshögarna så är det bra för de är lätta att tvätta :angel: Skydden på bakbenen är alltid skitiga :crazy:

jag tycker att de är rätt smidiga, men jag föredrar ändå de stora paddarna med lindor.

De är superbra om man inte vill åt stödet utan bara effekten. Blir lite jobbigt att linda av 4 hästar varje morgon.

Nån här som har back on tracks paddar,de med kardborre man bara sätter fast? Är det lika praktiskt och lätt som det ser ut? Har de "vanliga" och de är ju toppen,men funderar nu på ett par sådana här. Fram med era åsikter.. :)

Dom är sååååååå bra! Min arabkille har dom varje natt. Smidigt och bra. Det är stallägaren som tar ut honom på morgonen och hon river av dom snabbt, lindor skulle vara krångliga.

Som någon skrev så sitter kardborren som gjuten i början men det går över.

jag har fundarat lite kring det är med paddar+karborre eller paddar å lindor. jag tror nog jag iaf ska köpa paddar att linda, med karborren är det svårt att få det helt väckfritt m.m. TROR JAG (;

Är det någon som har en aning om B o T kan läka ut början på en kotledsinflammation? Hur lång tid kan det tänkas ta?

Eller är BoT endast förebyggande? Det finns väl inget bevisat genom forskning så det är fritt fram för spekulationer!

Enligt min ET kan det hjälpa om hästen har lindrig (knappt syns på böjprov) kotledsinflamation, annars tar det för lång tid. Vi hade BoT på våran fjord när han blev sprutad (ett par dagar efter) och vet. tyckte han blev bra väldigt snabbt med tanke på hur dålig han var första gången. Så det hjälper, jag använder själv BoT vid inflamationer.

Japp, funkar både fram och bak! De är riktigt bra :) Har vanliga paddar också som jag använder ute på sommaren men på vintern är det smidigare med dessa.

Liknande trådar

Utrustning Har beställt ett till regntäcke lite panik då det ska regna i dagar, och inser nu när det är på väg att det är t-spänne fram på täcket...
Svar
6
· Visningar
546
Senast: Fibusen
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 523
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
702
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Tidigare i år beställde jag barfotaboots till min häst. De var nya, men när jag fick dem var det rätt uppenbart att de hade varit hemma...
Svar
2
· Visningar
754
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka