B-saker som funkar!

Chili

Trådstartare
Bukefalos är ju mode- och märkesmecka för hästvärlden ;)
Men jag tror att ALLA nån gång har köpt saker billigt utan något speciellt märke. Så vad har du köpt som varit billigt och hållt bra? Kan vara vad som helst...

Själv så kom jag över ett par helt vanliga senskydd på Horse Show mässan från någon liten småhandlare, 150 spänn :) Urbra!
Sen så också Börjes rengtäcke som fanns för 5 år sedan, ett blått. Helt fantastiskt för det priset (ca. 300-400), vattentätt o allt.

Come on :bump:

Sv: B-saker som funkar!

Har aldrig köpt nått speciellt "märke".
Visst, mina hjälmar å stövlar är väl av kända märken, och nån jacka har jag köpt av nått halvkvalité märke (MH).
Måste säga att billighets jackorna va bättre! :bow:

Jag äger inte ens en riktigt ridjacka :o har alltid ridit i olika jackor från Husqvarna (fjäskis :p) men de har alltid läckt... Så nu har jag en ifrån Intersport, en vanlig svart midjejacka, läcker inte, jättebra :)

Det som jag helt klart är mest nöjd med av mina billiga inköp är ett grått fleecetäcke som jag köpte för 180 kr. Har haft det i närmare 5 år och det är underbart! :love:

Börjes täcken har alltid varit bra. Köpte ett Monsun för massa år sedan, används fortfarande, inte en skråma i det...

Sen förstås, Börjes strykkappor, de som kostar runt 120 kr paret, har jag haft i 7 år nu, fortfarande hela och fina!

Låter förstås som jag bara handlar där, men vad gör man när man bara har en mil dit? :D

Senast ändrad:

Haha, såna saker har jag hur mycket av som helst, som funkar hur
bra som helst..:)

-Fleece-lindor från börjes/eko m.m.
-Träns för en 50-lapp från börjes som håller än idag, 7 år senare.Jättefina!
-Ridstrumpor :D handlar jag uteslutande såna som kostar runt 20-lappen.
-Vojlockar och scahbrak allt från 30-150 kr som fortfarande är fina.
-Grimmor för 20 spänn som håller i evigheter.
-Nu vet jag ju inte vad trådskaparen klassar som b-märke, men jag har massvis med grejer från hööks som är helt underbara... :banana:

Sen har väl jag visst det märkesgrejer också :p (ja, jag erkänner ;) ) med det är oftast sånt som jag vet håller bättre, kanske ska ha så länge det bara går, men mycket av de billigare budget-sakerna håller jättebra de också..

Har massa toppengrejjor från h**ks.

Mina borstar är uteslutande billiga o jag får inte ha en enda ifred, antingen beror det på att dom är bra eller på att folk inte har råd att köpa egna!

Köpte ett hööksträns för 199kr för 7-8 år sedan. Använt nästan dagligen sedan dess!

Även köpte jag för 5 år sedan börjes Protec senskydd. Dom är väldigt väl använda och är så gott som hela. Om 5 år kanske jag skulle behöva byta remmarna, men inte än! Nån söm i remmarna kanske ha gått upp men dom är ju utbytbara ;)

Jag tycker börjes billiga gummiboots verkar mycket hållbara (kanske inte dom snyggaste med skit samma)
Körhuvudlag (enkelt utan skygglappar) från börjes under 100-lappen. SUUUPERKVALITET!!
Köpte en grimma för 40 kronor som är den som hållt allra längst på hästen som kan förbruka en grimma om dan...

Den enda bra b grejen jag har köpt (faktist den enda) var w*ndsor lädertvål från h**ks...

Jag köper bara a grejer annars..haha :cool:

Börjes helskodda Domino ridbyxor! Alla mina dyrare ridbyxor har gått sönder, men mina Domino ser knappt ens slitna ut trots extremt flitig användning. Dessutom är de något av det skönaste man kan ha på sig.
Mina Hampa senskydd som jag köpte för 200 kr på mässan för några år sedan, ser nästan nya ut efter tvätt trots att de används i oländig terräng nästan dagligen. De har suverän passform och lättskötta är de också.

Har köpt ett par boots från börjes men det var urdålig passform på dem och himla små i storleken det var inte gummibootsen utan dom andra i konstläder eller något. Nej nu köper vi bara eskardrons boots för dom e super tycker jag. OOOps såg inte att det skulle vara saker som varit bra. Hoppas ni förlåter mig

Senast ändrad av en moderator:

Vem kan säga nej till Börjes? :love: Allt jag har köpt där har varit bra vad jag vet, vissa storlekar kan vara konstiga dock! Har en bröstsele till min B-ponny, men fick beställa ny i storlek Shettis! Och den är nästan för lång i bröstdelen...
Men alla mina stall och utetäcken har hållt jättebra!

Vimzis: Jag personligen tycker väl att Hööks har endel saker som är extrem B, trots att det är "märken", och andra saker är urbra. Samma sak med Börjes egentligen; i affären finns ju bättre saker än i katalogen! Och dessutom till bättre priser...

ett träns från jacson kopstade mig 199:- har hållit sig fint sen 2000,och då hardet varit med i ur och skur varje dag..

Börjes gröna termotäcke, köpt för ett antal år sen. Suverän passform och det syns knappt att det är använt varenda vinter. *snyft*

/Jane

Köpte för ett x antal år sedan ett vintertäcke från B####jes.
Var väldigt skeptisk till det, men kassan medgav inte dyrare inköp.
Blev SUPERNÖJD täcket fungerade bra höll över förväntan..
Detta täcke hade jag i flera år när slutligen innerfodret började bli missfärgat klippte jag sönder det och hade till botten i barnens cykelkärra.
Höll även där.
Är ett av mina bästa köp, så det är inte alltid det dyraste är det bästa.
mvh El

Senast ändrad av en moderator:

Chili skrev:
Har det blivit stulet eller varför snyfta?

Jag snyftar i förtid för att jag inte kan köpa flera. Man kan ju köpa ny häst i annan storlek eller så kanske det med tiden faktiskt blir slitet.

/Jane

Jag som tänkte köpa det täcket när det fanns :mad: Man gör aldrig vad man borde hehe...

Nu blir det jag som åker till Ullared och billighets fyndar :cool:

Har ett träns från Börjes och det är toppenkvalite på det! Mjukt och fint. Har även ett träns från Cavaletti men det är inte lika bra kvalite på det.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • Blandraser och renraser

Hästrelaterat

Tillbaka