B-vit+linfrön+betfor+kokande vatten?

T

Therezia

Varje dag gör jag i ordning min hästs morgon betfor, i den lägger jag betfor och B-vitaminer och linfön. Eftersom man ska ha linfrön i kokande vatten häller jag kokande vatten på allting. Är det dåligt för betforen eller b-vitaminerna på något sätt? Hoppas nån kan hjälpa mej. Tack!
 
B-vitameinerna vet jag inte hur de reagerar, men betforen får iallafall inte stå för länge, den sväller snabbare i varmt vatten.

Ett annat alternativ är att koka linfröna för sig och blanda på kvällen.
 
Jag har aldrig upplevt några problem med kokande vatten, har haft det både på B-vitamin och betfor (som ju då sväller fort, bra när man inte har hur mycket tid som helst).
 
Vitaminer ska förvaras mörkt och kallt ju så att hälla hett vatten över är ingen hit. Vitaminer avdunstar när man gör så.
 

Liknande trådar

Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
18 989
Senast: Shaggy
·
  • Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
1 723
Senast: manda
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 217
Senast: zarmino
·
  • Artikel
Dagbok Vårens ljuvligaste dag sitter jag inne nästan hela dagen och känner mig bara frustrerad. Jag har en deadline för att lämna in...
Svar
2
· Visningar
775
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp