B-vitamin..

T

Tigerlilja

gav mitt sto B-vitamin vid fällningen i våras. Tyckte det funkade bra så ja tänkte ge det nu vid pälssättningen även.

Frågan är då när ja ska börja ge henne det. Ska jag börja redan nu eller ska jag vänta tills det blir lite kallare??
 
Spar pengarna istället tycker jag. Hästar kan själva tillverka B-vitamin och lider sällan brist på detta.
 
Börja när du märker att hästen fäller! Jag började ge för en vecka sedan.
 
Vi började ge våra islandshästar för ca 2, 3 veckor sedan. Men dom går ute fortfarande, och ska fortsätta med det. Börja ge b-vitamin redan nu.
 
Jag ger min pålle nästan året om. Han mår bra när han får B-vit. Det är inte farligt eftersom det inte lagras i kroppen.

M.
 
Jag började också med B-vitamin för ca 2 veckor sedan, så jag tycker gott att man kan börja nu.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, har en häst som är lite dålig i magen från och till. Har gett henne proferm men nu när det börjar ta slut hade jag tänkt köpa in...
Svar
5
· Visningar
586
Senast: lillan222
·
Foder & Strö Hej! Min tränare tyckte att vi skulle börja ge vår ponny E-vitamin då hon går ganska hårt i nuläget. Jag har för mig att E-vitamin och...
Svar
9
· Visningar
1 004
Senast: Karoliten
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 281
Kropp & Själ Jag har jättesvårt för tabletter. Pyttesmå piller funkar bra, och huvudvärkstabletter funkar på grund av formen. Men typ alla...
Svar
15
· Visningar
524
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp