B-vitamin..

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Tigerlilja
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 982
T

Tigerlilja

gav mitt sto B-vitamin vid fällningen i våras. Tyckte det funkade bra så ja tänkte ge det nu vid pälssättningen även.

Frågan är då när ja ska börja ge henne det. Ska jag börja redan nu eller ska jag vänta tills det blir lite kallare??

Spar pengarna istället tycker jag. Hästar kan själva tillverka B-vitamin och lider sällan brist på detta.

Börja när du märker att hästen fäller! Jag började ge för en vecka sedan.

Vi började ge våra islandshästar för ca 2, 3 veckor sedan. Men dom går ute fortfarande, och ska fortsätta med det. Börja ge b-vitamin redan nu.

Jag ger min pålle nästan året om. Han mår bra när han får B-vit. Det är inte farligt eftersom det inte lagras i kroppen.

M.

Jag började också med B-vitamin för ca 2 veckor sedan, så jag tycker gott att man kan börja nu.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
1 964
Senast: tanten
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
653
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Mitt 28-åriga sto har lite svårt att hålla hullet så vi testade PAVO 18+ som ska vara speciellt anpassat för lite äldre hästar. Hon...
Svar
6
· Visningar
692
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 179

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Tillbaka