• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Anna78
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 119
Sv: B-vitamin

Precis :D det finns ju ingen anledning att ge För mycket liksom. Då får det ju ändå ingen effekt eftersom det är vattenlösligt och hästen kissar ut överskottet..

Dyrt, och det har tydligen ingen vetenskapligt bevisad effekt.

Det hjälper ju dock många hästar genompälsfällningen ändå, så visst har det någon slags effekt på vissa.

Min häst blir bra i magen av b-vitaminer:) , får därför både Foderjäst och flytande b-vitaminer (Emin) i maten. När han är som allra dåligast i magen (diarrér, kolik) får han dubbla b-vitaminsprutor av vet.

Oj då ;) men det bevisar väl bara att hästar är lika olika som vi människor när det gäller vad vi mår bra av :)

Hej!
Ger mina pållar B-vitamin från mars och fram till juli. Har en häst som tidigare alltid kliade av sig manen, men efter att vi började med B-vitamin, så har han manen kvar!! Fick tipset av en som var i Australien och blev otroligt biten av mygg och blev svullen och klådig. hon var tvungen att uppsöka läkare och fick rådet att äta B-vitamin vilket hjälpte henne.
/Stina

Liknande trådar

Hästvård Hej! Vi har ett sto som precis blev 16 år gammal. Varmblodstravare. Hon har sedan 6 veckor nu haft besvär med flytningar från vulva...
Svar
8
· Visningar
714
Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 134
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
2 003
Senast: tanten
·
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
874

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ung kille
  • Ögonfärg
  • Sängproblem...

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka