Bukefalos 28 år!

@hljomalind jah förstår, jag tänker vara att ett barn som går på babysim, ör ju också ute ich simmar i sjöar om somrarna och därför ligger ju "badbaljebarnen" efter sas. Alltså, jag menar ju inte att man är dålig som förälder om man inte sätter sitt barn i babysim, hehe, men jag tycker själv att det gjort stor skillnad om jag jämför mina barn och då älskar ändå ettan att bada. Jag tror helt enkelt det gör större skillnad än du tror, men som sagt, dom överlever nog utan också :)

Sen kan man ju simma mycket själv, men om jag hade gjort det så hade det inte blivit lika bra eftersom jag inte kan alla de grepp och säkerhetsgrejer vi fått lära oss. Jag tror liksom inte att jag hade haft den struktur och det mål som vi har pp simmet idag.. Sen är det ju lätt att hoppa över om det kommer något annat, om man inte betalt för det.. Men det är ju bara jag :)
 
Vi började aldrig på babysim med dottern, hon har dock duschat och badat med oss sedan hon kom hem från BB och skaffat sig vattenvana på så vis, vi har även ett SPA/jacuzzi utomhus som hon badat i på somrarna + havet (hon är nu 26 månader gammal) och i somras simmade hon nästan lite med armpuffar på sig. Babysim handlar väl egentligen mest om att skaffa vattenvana och inget annat?
 
Vi började aldrig på babysim med dottern, hon har dock duschat och badat med oss sedan hon kom hem från BB och skaffat sig vattenvana på så vis, vi har även ett SPA/jacuzzi utomhus som hon badat i på somrarna + havet (hon är nu 26 månader gammal) och i somras simmade hon nästan lite med armpuffar på sig. Babysim handlar väl egentligen mest om att skaffa vattenvana och inget annat?
Som jag skrev ovan,babysimmet handlar om att lära barnet falla i, ta sig upp till ytan, in till kanten och hålla fast. Så det är mycket mer än vattenvana. Läs gärna mitt inlägg tidigare i tråden om vad vi gör med sonen 12 månader
 
Precis, och det anpassas efter barnets ålder (dvs blir det mest vattenvana från början/för de minsta), första sommaren dottern badade i poolen 6-9 månader gammal, kunde hon utan problem ramla ner och ta sig upp till kanten igen och i somras när hon var runt 18 månader, var poolen nästan för liten för henne, hon skulle simma runt och kastas upp i luften om vartannat. Sambon är iofs en gammal tävlingssimmare och har varit babysimsinstruktör nån gång för längesedan...
 
Precis, och det anpassas efter barnets ålder (dvs blir det mest vattenvana från början/för de minsta), första sommaren dottern badade i poolen 6-9 månader gammal, kunde hon utan problem ramla ner och ta sig upp till kanten igen och i somras när hon var runt 18 månader, var poolen nästan för liten för henne, hon skulle simma runt och kastas upp i luften om vartannat. Sambon är iofs en gammal tävlingssimmare och har varit babysimsinstruktör nån gång för längesedan...
Jamen då räknas inte ditt svar :D. Jo jag tror babysim är bra när jag sett mitt barnbarns vattenvana jämfört med de som inte gått.
 
Jamen då räknas inte ditt svar :D. Jo jag tror babysim är bra när jag sett mitt barnbarns vattenvana jämfört med de som inte gått.

Räknas inte för att?
Men skillnaden är ändå stor på vår dotter och hennes 2 månader yngre kusin som inte gillar att varken bada eller duscha och skriker när hon får vatten på sig (badbaljebarn, de är iofs tvungna, de har inte badkar hos sig).
 
@SusieQ Min dotter som är 8 månader simmar med armpuffar efter att ha övat på babysimmet.

Skulle fö gissa att @Korven inte tyckte ditt inlägg räknas eftersom din sambo är gammal baby simsinstruktör, det gör nog mest troligt en hel del för ert barns utveckling i badet.

Som sagt, jag har ju testat båda delarna, att inte gå, och att gå och upplever skillnaden som enorm, trots att äldsta dottern, som inte gick från början, alltid älskat att bada och badat mycket i baby pool, sjö och vuxenpool utöver badandet i baljan (nu mer badkar) inne. Sedan finns det nog alltid undantag, men i det stora hela så är jag helt övertygad om att babysim gör enormt mycket för barnen och inte bara själva vattenvanan utan även säkerhetsmässigt och att de blir vana att röra sig på ett annat sätt. Den senare delen hänger ju såklart på vad vi föräldrar presenterar barnen för, men jag hade inte låtit min 6 månaders öva på att simma med armpuffar om inte vi fått lära oss det på babysimmet, för jag hade inte vetat hur det gick att göra på ett bra och säkert sätt.
 
Tack för alla svar! Nu blir det iaf babysim! Start när han är nästan 3 månader. Nu kommer nästa bryderi - vad har småttingarna på sig?? Finns det speciella badblöjor?
 
Tack för alla svar! Nu blir det iaf babysim! Start när han är nästan 3 månader. Nu kommer nästa bryderi - vad har småttingarna på sig?? Finns det speciella badblöjor?
Det finns badbyxor som man drar åt i midja/kring benen. Det hindrar eventuellt bajs från att komma i bassängen, men stoppar inte kiss. Vi köpte på Polarn och Pyret, men antar att det finns typ överallt :)
 
Tack för alla svar! Nu blir det iaf babysim! Start när han är nästan 3 månader. Nu kommer nästa bryderi - vad har småttingarna på sig?? Finns det speciella badblöjor?

Vi har köpt våra badbyxor på badhuset där vi går på babysim.
Badblöjor säljs väl bla på Ica om jag inte missminner mig.
 
Värt att notera om badblöjor är att det inte är alltid man får ha dem i bassäng (finns någon anledning som jag har glömt). Men det vet ju ert babysimställe :)
 
Tänkte bara återkoppla ang vårt babysim. Åå så mysigt det är!:love: Både för mamma och barn. Junior var lite skeptisk första gångerna men nu trivs han verkligen. Kan varmt rekommendera alla att prova babysim!
 

Liknande trådar

Småbarn Lång historia kort men vi har ett barn fött nov 2021 som sovit dåligt sen han föddes. Han har utretts för alla möjliga saker men det...
2
Svar
24
· Visningar
1 942
Senast: Lingon
·
Gravid - 1år Hjälp mig. Ge mig pepp. Slå mig i huvudet. Jag har precis plussat med barn nr 3 helt oplanerat :crazy: Har en 7-åring och en 3-åring och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 298
Senast: Inte_Ung
·
Småbarn Hej, jag är nyfiken på att få veta lite om hur andra barns rörelsevanor ser ut efter förskolan. Hur mycket rör era barn på sig efter...
2
Svar
22
· Visningar
1 864
Senast: Anna
·
Övr. Barn Tänkte höra med er lite mer rutinerade föräldrar hur ni löser sommarsemestern med barnen? Fram till nu har jag kunnat lägga min semester...
2
Svar
31
· Visningar
2 036

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Fästingmedel på innekatt
  • Magsjuk hund
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp