Back on Track-erfarenheter?

roadkilled

Trådstartare
Skulle hemskt gärna vilja prova paddarna som finns.
Men jag har hört att om man använder BoT regelbundet tills de börjar verka och sen missar någon gång så "svullnar" benen.

Stämmer det?

Sv: Back on Track-erfarenheter?

Om en häst svullnar i benen när man tar bort Back o t, så beror det inte på underläggen.
Det beror ju i så fall på att man får tillbaka symptomen på "felet" när Back o t inte verkar längre.

Svullna ben kan ju ha flera orsaker, men den vanligaste jag vet är ju att benen svullnar på hästen pga att den får röra sig för lite, dvs den får lite sämre blodcirkulation. Vilket iofs sällan är ngt farligt, men ändå ngt jag tycker man ska jobba för att få bort.

Back o t ökar ju blodcirkulationen i benet, konstigare är det inte.
Och har då hästen taskig blodcirkulation pga att den inte får röra tillräckligt på sig, då är ju funktionen på Back o t inte att den "botar" det, de döljer ju bara symptomen.

Sv: Back on Track-erfarenheter?

Hejsan!

jag har haft en häst i stallet som hade svullna ben, så vi lindade m,ed Back on Track runt om, detta hjälpte bra, men vid de tillfällen som hon var våt och lerig om benen så fanns det inte någon möjlighet att linda henne (ägaren sa det)och då fick hon stå utan lindor de nätter och hon svullnade inte upp.
Nu behöver hon inte ha paddarna längre.

Liknande trådar

Hästvård Jag har i flera år funderat på att testa kula i livmodern till Nelly, och frågade veterinären idag kring pris osv. Men jag skulle gärna...
Svar
1
· Visningar
299
Senast: MiniLi
·
Hästvård Min ena häst har sedan den kom till mig för några månader sedan (och även med senaste ägaren) men inte tidigare ägare blivit plötsligt...
Svar
3
· Visningar
529
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
204
Senast: Shixle
·
Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
2 231
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka