Back on track knäskydd

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Izabel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 179
I

Izabel

Hej!
jag undrar om det går att ha back on track knäskydd över ridbyxan när man rider?
jag har nämligen fått problem med mitt knä och har sett nån rida med de över knät? så undrar funkar det? är det någon som provat eller vet?

Sv: Back on track knäskydd

Brukar se folk som har det på tävlingar, så nån nytta måste det ju göra..
btw, jag har en BoT till fossingen, fungerar kalas! :D

Egentligen ska det ju vara närmast huden för att göra maximal nytta.

Men det är klart att något måste det ju hjälpa, ridbyxor är ju inte så tjocka och du kan ju ha det närmast huden när du inte rider!

köp ett vulcanskydd om du vill ha det som stöd vid ridning. (finns på typ stadium)
back on tracken är väl mer värmeskydd EFTER träningen?

jaha okej,, tack för svaren, men de är meningen att de ska ta bort värken lite

Har du provat ledade stigbyglar? Mitt knä har slutat bråka sedan jag köpte dom:)

Det finns olika modeller. Sprenger har men det finns även billiare kopior som är enklare.
Sprenger är skönare att rida med, men för knäet skull spelar det ingen roll om det är hööks billiga eller dom dyrare.
Sök på någon webshop så ser du hur dom ser ut. Kan tyvär inte infoga någon bild.

Jag har mitt över ridbyxorna när jag rider, och det blir inte lika varmt som direkt mot huden, men det gör klart mindre ont i knäet. Och det beror INTE på stödet, för 'bara' vanligt stöd hjälper inte lika mycket.

Sen efter jag ridit brukar jag dra på mig mysbyxorna, och skyddet direkt mot knäet.

Varför ska du ha den över ridbyxorna? Jag tycker det funkar utmärkt att ha det under... BoT är super!

Liknande trådar

Utrustning Nån som vet om back on track pardus L är 58-60 eller 59-60? Står olika beroende på var man läser.
Svar
0
· Visningar
139
Senast: aglaonema
·
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 210
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
248
Senast: Kristall10
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
667
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka