Bukefalos 28 år!

Back on track på hund.

MaRomer

Trådstartare
Använder flitigt bot på både mig och hästarna, och funderar nu på å köpa ett täcke till min hund. I förebyggande syfte!

Funderar även på att köpa ett till mammas hund. Då denne har höft fel. Men hjälper täcket på höfterna? D.v.s kommer det åt dem?

Och vad har de för pris på täckerna?
 
Sv: Back on track på hund.

Jag har ett back on track täcke till min hund med d-höft, använder det efter simning, i kall bil, efter längre aktivitet mm för att han inte ska kylas av för snabbt i muskulaturen. Jag har en hund med mycket päls men märker ändå att han håller sig lite mjukare i muskulaturen om han får ha sitt täcke på sig. Täcket går ner ordentligt över baken vilket jag verkligen gillar, fast jag har iof en ganska stor storlek medvetet på täcket eftersom det mest används när han ligger still.

Det jag tycker är bra med täcket är att det även går att ha inomhus om hunden är mkt stel eller så eftersom det endast bibehåller den egna kroppsvärmen och inte ens min pälsade hund verkar bli för varm i det.
 
Sv: Back on track på hund.

Tack för tipset. Men köper bara det som jag själv vet fungerar=)
 
Sv: Back on track på hund.

Igår var jag med min Chow Chow på ReDog ( www.redog.se) i deras nya lokaler i
Västerås. Var där för en genomgång av min hund och passade
på att köpa en Back on Track Hundmadrasstill Simba:

http://www.backontrackshop.se/product.asp?product=166

Han låg flera timmar på den inatt och verkade tycka om den!
På nätterna har han sedan flera år Back on track armbågsskydd
pga sin artros.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har för mig att det är flera här som har ulltäcken till sina hundar och vill höra mig för hur ni tycker dom är. Jag funderar på att...
Svar
10
· Visningar
1 525
Senast: Pilot
·
Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
917
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 342
Senast: geting
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 348
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp