Back on track på människa

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare emmath
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 2 129
E

emmath

Jag har läst om Back on track-skydden och många verkar tycka att de fungerar bra på deras hästar. Jag undrar om någon har provat på sig själv? På vilken typ av "skada" isf (stelhet, träningsvärk, whiplash ...)? Hur känns det? Hjälper det?

Sv: Back on track på människa

Jag har testat på mig själv, är rätt sned i ryggen vilket gör att musklerna i främst ländryggen får lite spel ibland.
I somras blev de så pass att jag inte kunde gå så då snodde jag den som egentligen var köpt till hästarna och lindade runt ryggen.
Den värmde på ett himla skönt sätt! en del sånna där värmeskydd tycker jag att det har en förmåga att bara bli äckelsvettigt av.
Så jag upplevde nog att på muskler som är "på dåligt humör" så hjälper det alldeles otroligt bra, i övrigt vet jag inte.

Hm, undrar om min hjärna kunde fungera bättre om jag lindra in huvudet i det :angel: ;)

Jag fick tips av min tränare att linda med back on track när jag hade ryggskott, det är tydligen många som provat och blivit mycket hjälpta!

Ja, min man har deras ryggbälte och han tycker att det hjälper honom mycket.

En vän har också ryggbältet och är lika nöjd hon. Klart värt att prova om man har ryggbesvär.

Jag har deras axelskydd eftersom jag gärna blir stel och spänd över axlarna och jag är mycket nöjd med skyddet.

jag hade de på min fot som ja svullen i somras å svullnaden gick ner jättefort! va jätteskönt faktist :D de finns ju massa back on track grejer till människor oxå. tex knäskydd å såna saker! :)

Säkert en fråga som alla vet svar på (förutom mig:angel: ) - var kan man köpa BoT? Mina trasiga knän längtar efter något sånt, så det ska experimenteras!

Jag köpte deras ryggskena i våras, efter problem med överrörliga kotor i ryggen, och en häst med ett enoormt kliv. Och det var det enda som hjälpte faktiskt! Red jag utan det så kraschade ryggen direkt. Jag tycker att det är helt suveränt! I början fick jag dock ont av det om jag hade det på längre stunder.
MVH Asmodeus

Är inne på mitt andra nackskydd.....
Jag använder det minst 20 timmar/dygn....
Jag har reumatisk värk och en massa nackdiskbråck....
Utan nackskyddet kan jag knappt sova pga värken och stelheten.

min mamma köpte back on track paddar till sin "tennisarm" men hon orkade inte använda så jag fick ta dom :)

Jag har lånat hästens ryggstycke och haft att sova på ett par nätter innan jag provade det på hästen. Har en kroniskt skadad rygg med sekundära muskelbesvär och jag blev iaf hjälpt! =)

Något jag noterade var att katterna och hundarna drogs som magneter till Back On Tracken (ryggstycket, 1 * 1 m), de skulle till varje pris ligga på det och sova, speciellt den lite knackiga hunden och den lite knackiga katten.

Tack för era svar allihop. Nu vet jag vad mamma ska få i födelsedagspresent ;-)

Liknande trådar

Utrustning Nån som vet om back on track pardus L är 58-60 eller 59-60? Står olika beroende på var man läser.
Svar
0
· Visningar
139
Senast: aglaonema
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Shixle
·
Utrustning Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla... 2 3
Svar
44
· Visningar
1 191
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 025

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka