Centaur
Trådstartare
Min ena häst fick för 1,5 år sen en allvarlig sårskada på insidan av vänster bak, förmodligen har han skurit upp sig med brodden. Fick givetvis antibiotika i omgångar... Det var väldigt väldigt svårläkt...
Men till slut läkte dte ihop, och det blev mindre. Han har i dag ett ärr som är ungefär 5-6 cm (såret var ca 15 cm). MEN det växer inget hår där. Och det går så lätt upp!!
Nu har det blött lite lite, bara en droppe eller två, men nästan varje dag. Förmodligen river han i det när han ligger ner, så han får väl börja vara lindad i boxen också... Måste oavsett snart det när han broddas (ska inte ha en skada till!!)
Funderar på att köpa BoT paddar att linda med, för att förbättra cirkulationen. Eftersom jag antar att orsaken till att det inte läker ordentligt är bristande cirkulation. Nån som har provat att använda BoT i sårläkande syfte?
Men till slut läkte dte ihop, och det blev mindre. Han har i dag ett ärr som är ungefär 5-6 cm (såret var ca 15 cm). MEN det växer inget hår där. Och det går så lätt upp!!
Funderar på att köpa BoT paddar att linda med, för att förbättra cirkulationen. Eftersom jag antar att orsaken till att det inte läker ordentligt är bristande cirkulation. Nån som har provat att använda BoT i sårläkande syfte?