Bukefalos 28 år!

Back on Track grejor

C

CCorneliaa

Svar sökes fort!!!

Nu har min häst fått kotledsinflammation och ska antingen linda honom, sätta på stable boot eller back on track skydd på honom över natten.
Vad hade ni valt?

Har frågat några andra om back on track paddarna eftersom att jag inte vet så mycket om dem och så som de låter från dem så ska det vara värsta "mirakel" sakerna.
Är väldigt skeptisk mot back on track pga. priset och eftersom att jag inte tror på "mirakelkurer".
Mina stable boot ska enligt en i stall inte fungera lika bra eftersom att de bara ger stöd för benet. De ser precis likadana ut som BoT paddarna.

Vad tycker ni om BoT? Kan ni förklara lite mer om varför de är så bra, om de nu är det? Hur fungerar dem?
 
Sv: Back on Track grejor

Har endast rygglappen, och den är helt :love: Min häst blir väldigt mjuk och spänner sig inte lika lätt, eller hur jag nu ska förklara det. Så på min häst fungerar det :) Dock tror jag att resultaten skiftar beroende på individen, och såklart på användningsområdet.

Hoppas det blir bättre mä din häst! :)
 
Sv: Back on Track grejor

Tack! :)
Men hur fungerar det? Har läst på hemsidan att de har med någon sorts keramik i tyget att göra men förstår inte hur det ska få bort inflammationer :confused:
 
Sv: Back on Track grejor

det värmer, typ. all värme som hästen utsänder, studsar tillbaks (leran) och kan kännas som värmande, typ.

Kom just på att jag har schabraket och hanskarna också :eek: snacka om koll på grejerna :rofl:
 
Sv: Back on Track grejor

Okej, då förstår jag bättre!:D
Det ska ju vara bra för inflammationer och det har han på båda frambenen. Räcker det med att ha där då eller behövs det på bak också för att jämna ut det?
Hörde något om att man måste vänja in hästen vid BoT grejer. Hur gör man det?

Dags att vårstäda bland hästgrejorna?;)

(Ursäkta många frågot:o)
 
Sv: Back on Track grejor

Tror det räcker mä fram bara. ;)

Nej, tvärtom! Ullard på onsdag vettu :angel::love:
 
Sv: Back on Track grejor

Okej, vad bra. För billiga var de ju inte:eek:
 
Sv: Back on Track grejor

nej, inte jämfört med vanliga ;)

men haru kollat på de mä magnet i? har hört att de skulle funka bättre än bot, spec. på inflamationer
 
Sv: Back on Track grejor

Jag vill bara bekräfta att de fungerar :love: Iallafall på mig, Jag har problem med min nacke som värker tillofrån.
Fick låna av min instruktör när jag var där och hade jätte ont.
Värkmedicin hjälper inte nämnvärt, men efter 10-15 min kände jag mig som ny i nacken:bow::bow:
Så nu ska jag som beställa en b.o.t fuskpolo.
 
Sv: Back on Track grejor

BoT har funkat super både på mig och hästen!

Rekomenderas varmt!!! :bow:

Magnet är också bra.

Bot- reflekterar den infra röda värmen och funkar alltså lite som laser, värmer och ökar cirkulation (tar bort infl.)

Magnet- ökar blodflödet med hjälp av att magneterna attraherar järnet i blodet!
Taget från hemsida:

"Vad påstår vi då att våra magnetprodukter kan åstadkomma ?
- Ökad blodcirkulation
- Ökad syresupptagningsförmåga
- Påverka betaendorifiner, dvs. smärtlindring."




Men på infl. inbillar jag mig att bot funkar bäst....Men båda hjälper säkert!:bump:
 
Senast ändrad:
Sv: Back on Track grejor

Gillar BoT, har både paddar, stallbandage och ryggstycke. Just nu har jag iofs bara en "bebishäst" så de används inte men de är kvar för de kommer säkert komma "in handy" senare :)
 
Sv: Back on Track grejor

Jag skulle ha valt Back on track helt klart, men jag har bara ett skrittäcke från dem som jag hade när min häst hade hasledsinflammation och det verkade göra susen.
Hoppas din häst blir bra snart.
 
Sv: Back on Track grejor

Men nu hänger jag inte med... Hur hjälper skritt-täcket hasen? Det finns ju hasskydd.
 
Sv: Back on Track grejor

Back on track är kanon bra :) Kan inte göra annat än att varmt rekonmendera! Har hört att Stabel bootsen inte ska vara lika bra!
 
Sv: Back on Track grejor

.
Är väldigt skeptisk mot back on track pga. priset och eftersom att jag inte tror på "mirakelkurer".

Det är inget mirakel i den bemärkelsen. Värme kan lindra smärta. Har du inte själv någon gång kännt hur stela muskler tex blir mjuka om du sätter dig i bastun? Eller hur en värmekudde kan lindra vid menssmärta? B o T ger ju just värme och ökar blodcirkulationen. Och ökad blodcirkulation kan ha positiv effekt vid skador. Så nytta gör det. Om det sedan är tillräckligt i alla fall är inte säkert, men det hjälper till. På min gamla valack har det blivit stor skillnad sedan jag började linda med B o T-paddar. Hans leder börjar bli lite knackiga pga ålder, men sedan jag började med B o T samt ett ledtillskott så har han *peppar, peppar* hållt sig superfräsch! Så jag tycker de är värda varenda krona! Jag ska själv köpa ett ryggbälte också till min onda rygg.
 
Sv: Back on Track grejor

jag tycker att BoT är helt outstanding, alltså jag har använnt det i många år både på mig själv och hästarna, dom är aldrig så rena och fina i benen som efter en natt med BoT.
Jag sätter på dom både före och efter träning, i förebyggande syfte.

Detdär med att man ska vänja hästarna med dom är helt riktigt, många som inte läst på om hur dom ska användas sätter på dom en natt och tror att det som du säger ska vara ett mirakel, och att allt är bra nästa dag. Man börjar med att ha på dom kanske 10min första dagen, sen ökar man för varje dag, och tillslut kan man ha på dom hela nätter och så. Endel hästar kan tycka att det är lite obehagligt i början, tror att det är just värmen, men dom brukar vänja sig fort.

Jag rekomenderar dom absolut, jag använder dom och kommer även fortsätta göra det. Jag tycker att dom är värda varena krona dom kostar,.

/ jeanette
 

Liknande trådar

Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
935
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag har återigen stukat fotleden, vilket gjort dem svullen. Brukar då använda linda på dagen för att få stabilitet när jag går och...
Svar
12
· Visningar
926
Senast: Scata
·
Utrustning Någon som jämfört både snabbandage från back om track med vanliga hederliga stallbandage (tjock padd och linda) när det gäller lymfangit...
Svar
11
· Visningar
1 367
Utrustning Hej! Jag ska börja ha back on track stallbandage på nätterna på min häst. Men har inte hunnit köpa än. Jag har back on track paddar som...
Svar
1
· Visningar
752
Senast: LilaTiger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp