Back on Track täcke på blöt häst? Back on Track till spatthäst?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lord Owen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 17
  • Visningar Visningar 3 978
L

Lord Owen

Fungerar det att använda ett Back on track täcke (som givetvis andas maximalt) på en blöt häst, att alltså använda det som svettäcke ungefär? Eller är det inte bra att "blanda" effekten av BoT täcket med en dyngsur häst? :confused:

Sedan, är det någon här som använt BoT (hasskydd eller liknande) till sin spatthäst, har ni då märkt någon skillnad på hästen?

Tacksam för svar.
/Elin, som precis beställt ett BoT stalltäcke och 4 st. BoT paddar :)

Sv: Back on Track täcke på blöt häst? Back on Track till spatthäst?

Hej!
Jag kan inte riktigt svara på din fråga för jag vet inte vad det är för täcke du har. Men jag vet att om man lägger ett vanligt back on track-stycke (som man kan lägga under ett täcke och som alltså inte andas) så blir det alldeles för varmt och skadar mer än det hjälper.

Lord Owen skrev:
Fungerar det att använda ett Back on track täcke (som givetvis andas maximalt) på en blöt häst, att alltså använda det som svettäcke ungefär? Eller är det inte bra att "blanda" effekten av BoT täcket med en dyngsur häst? :confused:

Sedan, är det någon här som använt BoT (hasskydd eller liknande) till sin spatthäst, har ni då märkt någon skillnad på hästen?

Tacksam för svar.
/Elin, som precis beställt ett BoT stalltäcke och 4 st. BoT paddar :)
Hej,

Är det stalltäcket du beställt? Om det är så tror jag att det är för tjockt för att använda som svettäcke. Jag har stalltäcket och det är rejält och tjock, någon har till och med frågat om det är ett utetäcke...

Ingrid och Lukas skrev:
Hej,

Är det stalltäcket du beställt? Om det är så tror jag att det är för tjockt för att använda som svettäcke. Jag har stalltäcket och det är rejält och tjock, någon har till och med frågat om det är ett utetäcke...

Nja, jag har beställt en variant av stalltäcket som de kallar sommartäcke. Det är bara två lager, yttertyget och så själva keramiktyget. Har väldigt bra andningsförmåga. Men det är rätt mkt tunnare än deras ursprungliga stalltäcke, det du har?

>emelie< skrev:
Hej!
Jag kan inte riktigt svara på din fråga för jag vet inte vad det är för täcke du har. Men jag vet att om man lägger ett vanligt back on track-stycke (som man kan lägga under ett täcke och som alltså inte andas) så blir det alldeles för varmt och skadar mer än det hjälper.

Det täcket jag kommer få är ett tunnare täcke som andas maximalt. Jag undrar alltså om effekten av BoT tyget tillsammans med en blöt häst kan få några bieffekter..?

tror jag inte om det andas...man lägger ju Keramikpaddar på nyduschade hästben....men du vet väl att det finns ett billigare alternativ till BoT?

Vad innebär att "du vet väll om att det finns billigare alternativ till BoT" ?
Nu vart jag nyfiken :D hör gärna av dig via PM om det skulle vara så.. :)

cactuspower skrev:
Vad innebär att "du vet väll om att det finns billigare alternativ till BoT" ?
Nu vart jag nyfiken :D hör gärna av dig via PM om det skulle vara så.. :)

Töm din inbox :angel:

Ojdå! :o

Jaja, nu har jag rensat lite grann i alla fall. Så nu är det fritt fram och pm:a igen! :)

Lord Owen skrev:
Det täcket jag kommer få är ett tunnare täcke som andas maximalt. Jag undrar alltså om effekten av BoT tyget tillsammans med en blöt häst kan få några bieffekter..?
Är det fleecetäcket du beställt då?

Skicka gärna info till mig med, snälla martha! :) Även om jag redan beställt grejerna är det alltid kul med alt.

martha skrev:
tror jag inte om det andas...man lägger ju Keramikpaddar på nyduschade hästben....men du vet väl att det finns ett billigare alternativ till BoT?
Snälla Martha! ;) Jag vill gärna också ha info om "det billigare alternativet" :)

jag vill också veta! Nu vart jag nyfiken! :bump:

Vill också gärna veta vad det finns för billigare alternativ.. :) Någon som har testat BoT eller liknande på människoben? Om man har lite dåliga knän t ex...

Pm här med tack.... ordet billigare tycker vi om :D

Liknande trådar

Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
204
Senast: Shixle
·
Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
1 191
Senast: MiniLi
·
Utrustning Samtliga dessa märken har liknande funktioner vad jag kan läsa mig till. Har tidigare använt, och använder fortfarande, Back on Track...
Svar
16
· Visningar
1 874
Senast: CFrisk
·
Kropp & Själ Jag har återigen stukat fotleden, vilket gjort dem svullen. Brukar då använda linda på dagen för att få stabilitet när jag går och...
Svar
12
· Visningar
1 205
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31