Back on track

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lemieux
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 111
L

Lemieux

Vad har ni hört om back on track bandage? Funkar dom bra?
Är det någon som har använt dom på sin häst?
Har för mej att jag läst nånstans att de ska va bra mot gallor, stämmer det?

Sv: Back on track

Jag har det och det funkar väl bra, har dock inte sett någon större skillnad. Möjligtvis eftersom jag inte använder dem så regelbundet. Hon hade dem på sig i natt och benen var väldigt fina nu på morgonen.

Lemieux skrev:
Men försvinner gallor av dom?

Dom fungerar ju som vilka stallbandage som helst; när du lindar ökar värmen i benet vilket i sin tur gör att cirkulationen i benet kommer igång= gallorna försvinner. Men gallorna kommer ju tillbaka så fort du slutar linda :smirk:. Jag lindar med Back on Track men märker inte värst stor skillnad gentemot vanliga fleece eller filtpaddar (?).

Jag är en stor användare av Back on Track.
Jag är övertygad om att hästens skada läkte snabbare och bättre av dessa paddar. Har även deras innetäcke då min häst besväras av spänningar i ryggen, och sedan jag började använda det (ganska nyligen) tycker jag att han är mindre spänd.
Även jag använder Back On Track för min dåliga rygg. Kanon :love:

Jag har använt BoT nattetid på min hästs framben under en längre tid, och tycker att hon är mycket finare & kallare i benen än vad hon är när hon är utan dom.

Det finns massor med svar här på Buke,det är bara att leta :bow:

Back on track är jättebra mot gallor. Jag använder dem på flera av hästarna i stallet. Bäst resultat har det gett på ett "hopplöst fall" där hästen haft återkommande gallor i 2 år. Dessa är nu borta. Och jag kommer fortsätta linda med BoT! :)

Jag rider oftast med dom, men använder dem även som stallbandage ibland. Tycker det är mycket bättre än "vanliga" paddar + lindor. Dock har jag bara två paddar så jag får använda vanliga paddar bak.

jag tycker att dessa är mkt bra!! När min häst är gallig i benen så använder BoT och de gör att hennes ben blir rena :love: :love:

Liknande trådar

Utrustning Nån som vet om back on track pardus L är 58-60 eller 59-60? Står olika beroende på var man läser.
Svar
0
· Visningar
137
Senast: aglaonema
·
Utrustning Mitt gammelsto får väldigt svullna bakben när hon står inne över natten. Jag lindar med vanliga stallbandage men skulle gärna ha något...
Svar
16
· Visningar
939
Senast: Svartkatt
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Shixle
·
Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 416
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippmaskin till tjock päls
  • Guldfasanerna
  • Hönstråden II