Sv: Back on Track!
Jag har 1 par paddar. Köpte minsta sorten eftersom jag har islandshäst, de kostade 295 kr/st. Man lindar fast dem med elastisk linda eller fleecelinda.
Jag tycker paddarna är jättebra. De går lätt att tvätta i tvättmaskinen, men det tar ett tag innan de torkat förstås. Jag använder dem när hästen gått lite hårdare pass för att minska gallor i kotlederna. Min häst har tävlats mycket i sitt liv och har haft lite problem med kotledsinflammation så jag använder dem i förebyggande syfte. Han har dem på minst några timmar, gärna över natten medan han står inne i boxen. Är lite rädd för att han ska trassla in sig i lindorna så jag vill inte släppa ut honom i hagen med dem på.
Effekten är mycket bra. Han är inte minsta svampig efter jag använt paddarna så jag tycker det är en god investering! Det är ju inte en månatlig kostnad precis - mina ser fortfarande nya ut efter 2 mån (förutom smutsen då...)!
Ryggvärmaren har en annan tjej i stallet. Den har insydda fästen i metall som man fäster täcket i. Man behöver alltså inte sy - bara trä in gjordar/bensnöre eller liknande!