back on track

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare lexi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 486
L

lexi

någon som har erfarenheter av back on track?
magnet täcken och liknande?

Sv: back on track

Jag har ryggvärmaren från BoT och den är super. Brukar sätta in den i vinter/utegångstäckena.

Jag har ryggvärmaren i min ponnys täcke och så har jag paddar till frambenen då hon har haft en senskada, men jag ska köpa långa paddar till bakbenen också och kanske ett ländtäcke också, för jag tycker verkligen att det fungerar på min ponny!

hur fäster du ryggstycket? fanns ju ngnsorts metall öglor att fästa med,men jag provade sy...det höll ingenting... :smirk:
kanske jag som syr dåligt... :angel:

kolla på www.backontrack.nu
där finns alla produkter och priser

nå fler som har erfarenheter av b.o.t
ska kolla gamla trådar å,men jag tänkte if nån här, just nu hade nåt nytt.

lexi skrev:
hur fäster du ryggstycket? fanns ju ngnsorts metall öglor att fästa med,men jag provade sy...det höll ingenting... :smirk:
kanske jag som syr dåligt... :angel:
Jag syr också fast öglorna i täcket och det brukar hålla. Har lossnat i ett fäste bara en gång. Syr dock många varv runt öglan så det sitter.
Provade att sätta fast det med gjordar, finns ju 2 tunnlar för det på ryggstycket men det var ingen hit. Den glad bak och gjordaran satt typ runt ljumskarna på hästen :crazy:

Senast ändrad:

Kissing Spine skrev:
Det stod inte vad de kostade där...
Hej,

Om vi pratar om ryggvärmaren så tar Hästkraft i Boden 670 kr för en sådan. Det ligger nog omkring samma pris i hela landet gissar jag...

Back on Track är bra, men, magnetprodukter är outstanding :)
Som exempel använde Stig H Back on Track till Victory Tilly tidigare, men använder nu magnetpads.
Flera inom travet använder magnettäcken och magnetbenskydd m.m., tex. Kajsa Frick, Robert Bergh m.fl.
Back on Track med keramiska fibrer reflekterar hästens egen kroppsvärme, dvs. samma effekt som liniment ungefär.
Magnetprodukter ökar blodcirkulationen och syretillförseln till cellerna, dvs. hjälper hästens kropp att läka sig själv !
Magnetprodukters verkan är vetenskapligt bevisat, det är inte Back on Track.
Därav är det också karens på magnetprodukter, men inte på Back on Track - säger sig självt att keramiska fibrer inte har så stor effekt när det inte ens är ngn. karens på det ;)
När det gäller magnetprodukter har Magnet Health ett komplett sortiment för hästar, läs mer på http://www.magnethealth.se och http://www.hyra.nu/friskvard/index.htm

Fast jag ser en ofanlig dkillnad på mitt fbl-sto sen hon nu fått använda B&T-täcket ute i ngr dagar,hon har en fd krosskada i manken och ömmar emellanåt,men efter 3 dagar med B&T-täcket på så ömmar hon inget.
Och då har hon ändå gått "täckt" med ett lika tjock vanligt täcke innan.

Liknande trådar

Utrustning Nån som vet om back on track pardus L är 58-60 eller 59-60? Står olika beroende på var man läser.
Svar
0
· Visningar
139
Senast: aglaonema
·
Utrustning Mitt gammelsto får väldigt svullna bakben när hon står inne över natten. Jag lindar med vanliga stallbandage men skulle gärna ha något...
Svar
16
· Visningar
942
Senast: Svartkatt
·
Utrustning Ska prova skicka efter hjälm och har storlek 58 på min nuvarande. Hjälmarna finns i M 54–58 och L 59-61, back on track hjälm. Vilken...
Svar
16
· Visningar
1 214
Senast: aglaonema
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka