Bukefalos 28 år!

Båda valparna fina öron efter teipning

Sv: Båda valparna fina öron efter teipning

...men det för ju inte aveln vidare.
 
Sv: Båda valparna fina öron efter teipning

Jag tror nog att de flesta kennlar fixar öronen.
Jag vet 3 st som gör det.
Så det är nog mycke vanligt.
Det var vår kennel som sa att systern skulle teipa för att komma någon stans i utställningen.
 
Sv: Båda valparna fina öron efter teipning

Är det meningen att det ska vara nån skillnad mellan bilderna?
 
Sv: Båda valparna fina öron efter teipning

Jag fattar inte. Vad fanns det att tejpa?

Så stor skillnad är det inte mellan före- och efterbilden. Men visst, det gör inte ont att tejpa, men speciellt behagligt är det inte heller. Typiskt utställningstjafs. Skulle vilja se en brukskennel hålla på med det där.
 
Sv: Båda valparna fina öron efter teipning

Kan ju lika väl ha med åldern o göra med tejpningen.

Jag ser inte så stor skillnad mellan bilderna.
 
Sv: Båda valparna fina öron efter teipning

Kolla på systerns öron syns tydligt skillnad

Men liksom..vad är poängen? Vad gör det för nytta annat än främjar ditt välbefinnande? Visst..det skadar inte men jag måste få säga att det var en såbn obetydlig korrigering att det blev trams av allt..
 
Sv: Båda valparna fina öron efter teipning

Och varför ska allt jämföras med brukskennelar?
I lydnad, bruks, skydd mm där används hjälpmedel hela tiden för komma dit man vill. Det kan vara både det ena och det andra (både bra men lika mycket mindre bra, ser man ju efterläst här på buke). Men så fort en liten tejpbit kommer på tals, då är det utställningstjafs.
 
Sv: Båda valparna fina öron efter teipning

det stavas tejp i sverige..

*störde mig ofantligt mycket*
 
Sv: Båda valparna fina öron efter teipning

Jag tror nog att de flesta kennlar fixar öronen.
Jag vet 3 st som gör det.
Så det är nog mycke vanligt.
Det var vår kennel som sa att systern skulle teipa för att komma någon stans i utställningen.

Fåfänga hos ägaren är nog vad det är?!?
För jag tror inte inte hunden bryr sig, och som någon skrev tidigare det syns inte i avkomman om mor och far blir tejpade, eller?
 
Sv: Båda valparna fina öron efter teipning

:bow:

Tejp vs. elhalsband :angel: Undra vilket som för aveln vidare.

Det var det där med genotyp och fenotyp...
 
Sv: Båda valparna fina öron efter teipning

Exakt.
Läste halsbandstråden. Där måste man ha både det ena och det andra för man ska få ordning på sin hund. Och ryckas ska det också för korrigera. Men sånt är ok. Men en tejpbit, ja då jävlar är man helt fel ute.
 
Sv: Båda valparna fina öron efter teipning

Exakt.
Läste halsbandstråden. Där måste man ha både det ena och det andra för man ska få ordning på sin hund. Och ryckas ska det också för korrigera. Men sånt är ok. Men en tejpbit, ja då jävlar är man helt fel ute.

Olika halsband Det är ju för o kontrollera hunden naturliga drifter.

Tejpa öronen har ju med husse/mattes fåfänga o göra.
 
Sv: Båda valparna fina öron efter teipning

Och vad gör det att vara lite fåfäng då så länge hunden inte bryr sig?
 
Sv: Båda valparna fina öron efter teipning

Jag tycker ni är lite gnälliga. En liten teip bit så man för ett öra att ligga bra. I stället för att stå ut. Vad gör det.
Vill man ställa ut så är det bättre med fina öron.
Det är ingen som tar skada av en teip bit runt örat i 3 dagar.
Man ser stor skillnad örat ligger efter huvudets sida + har fått vecket uppe på örat Ser piggare ut.

Jag tycker inte detta är trams. Jämföra det med elhalsband ¤¤¤ Vilken skillnad.
 
Sv: Båda valparna fina öron efter teipning

Men om man måste ha det för att kontrollera hundens naturliga drifter så är man lika fel ute som att man måste tejpa hundens öron. Avla på bättre hundar istället så slipper man allt tjafs ö h t eller så nöjer man sig med hunden som den är.
 
Sv: Båda valparna fina öron efter teipning

Jag tycker ni är lite gnälliga. En liten teip bit så man för ett öra att ligga bra. I stället för att stå ut. Vad gör det.
Vill man ställa ut så är det bättre med fina öron.
Det är ingen som tar skada av en teip bit runt örat i 3 dagar.
Man ser stor skillnad örat ligger efter huvudets sida + har fått vecket uppe på örat Ser piggare ut.

Jag tycker inte detta är trams. Jämföra det med elhalsband ¤¤¤ Vilken skillnad.

Nu får ni väl ändå ge er ni sitter ju o töntar er kan väl inte ljämnföra ett elhalsband med en tejpbit.
 
Sv: Båda valparna fina öron efter teipning

Men om man måste ha det för att kontrollera hundens naturliga drifter så är man lika fel ute som att man måste tejpa hundens öron. Avla på bättre hundar istället så slipper man allt tjafs ö h t eller så nöjer man sig med hunden som den är.

hahahahah du är ju rolig du!

Det är väl upp till föraren o kunna kontrollera dom drifter som finns.

Som i helgen så sa dom åt mig med min Schäfer, här är det endast föraren som bestämmer vilken nivå man kan komma hunden har inga stopp i skyddet. Då om jag är en sämre förare än ex Wilfreid som kanske kunde vinna VM med min hund, så kommer jag o har häcken full o styra den på planen, ska man ändra aveln då???

Givetvis inte det är alltid upp till föraren styra sin hund så bra som går alla hundar är olika o vissa krävs det hjälpmedel på , för att föraren räcker inte till på just den hunden.
 
Sv: Båda valparna fina öron efter teipning

hahahahah du är ju rolig du!

Det är väl upp till föraren o kunna kontrollera dom drifter som finns.

Som i helgen så sa dom åt mig med min Schäfer, här är det endast föraren som bestämmer vilken nivå man kan komma hunden har inga stopp i skyddet. Då om jag är en sämre förare än ex Wilfreid som kanske kunde vinna VM med min hund, så kommer jag o har häcken full o styra den på planen, ska man ändra aveln då???

Givetvis inte det är alltid upp till föraren styra sin hund så bra som går alla hundar är olika o vissa krävs det hjälpmedel på , för att föraren räcker inte till på just den hunden.
Håller med och vill även tillägga att drifterna avlas på för att brukas för ett ändamål. Om inte för tävling så för tjänst.
 

Liknande trådar

Övr. Hund :banana: http://pg.photos.yahoo.com/ph/metall1070/album?.dir=/77f1re2...
Svar
11
· Visningar
1 196
Senast: Rotterö
·
Övr. Hund http://pg.photos.yahoo.com/ph/metall1070/detail?.dir=/1589re2&.dnm=9242re2.jpg&.src=ph...
Svar
10
· Visningar
1 256
Övr. Hund Min tik är nu 9 månader. Väger 37 kg 58 i manken 60 över rumpan. Är en snäll och go liten vovve Är mycket lydig. Kan sitta kvar...
Svar
10
· Visningar
1 140
Senast: TwiggyM
·
Övr. Hund http://pg.photos.yahoo.com/ph/metall1070/album?.dir=/2607re2...
Svar
9
· Visningar
988
Senast: Rotterö
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp