Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag brukar inte bada mina katter mer än när det är absolut nödvändigt, dock brukar den ena hoppa ner i badkaret när man ligger å badar. Han älskar verkligen vatten
Ja, det gör jag. Honan badas inför utställning eftersom hon blir lite fet i pälsen inför löp. Hanen badas en gång om året under deras minimala fällning. Jag har tendenser till allergi och det minskar riskerna om man badar dem. Sedan tycker jag att de ska vara vana vid bad så att det går någorlunda smärtfritt om man behöver panikbada dem någon gång (tex när unga damen drullade i toaletten)
Vi vande våra katter vid att duschas när de var små, så att vi skulle slippa trassel med det när de blev äldre. Kan väl inte påstå att de verkar överförtjusta, men inte direkt missnöjda heller. De härdar ut
Numera duschas katten bara när det är "nödvändigt", t.ex. under dessa höst-leriga dagar då katten kommer in och ser ut som en gyttjepöl Om det bara är tassarna som är smutsiga brukar han hamna i "fotbad" i handfatet.
Händer även att jag duschar missen när han fäller mycket päls, tycker man får bort mer nör man borstar/kammar efter en duschning...
Vande min tjej vid bad när hon var liten, bara för att man nån gång kanske blir tvungen. Hon gillar det inte, men försöker inte smita, utan sitter i badkaren o ylar Badar när det är nödvändigt, som när fröken varit dålig i magen, rullat sig i nåt vidrigt eller såna saker. Har bara behövts tre gånger på 6 år. Men jag vet att det går OM jag måste.
Hästnyheter Nu på sommaren är hästens parasiter som mest aktiva. Masklarverna vaknar upp på våren och vill med hjälp av hästarna föröka sig på betet...
Trädgård & Växter Mina tomatplantor har bott utomhus på dagarna i två veckors tid nu, men jag verkar ha tänkt fel. 🙁 Jag vattnade dem vad jag tyckte var...
Hundavel & Ras Jag kan bara svara på utifrån hur jag själv tänkt (eftersom jag då har två blandraser och en renrasig, och kollar på annonser både för...