Badplatser för hund

Killaloe

Trådstartare
Finns det några bra ställen vid havet (eller sjöar också för den delen) i Göteborg/Kungsbackaområdet där det är okej att bada med hund nu under sommaren?

Sv: Badplatser för hund

Sisjön och Delsjön har jag för mig. När vi var vid Härlanda tjärn så satt det en skylt där vid vilka badplatser hundar var tillåtna, men jag minns tyvärr inte just nu. Kanske det står på Göteborgs hemsida?

Hittade det här:

"På Askimsbadet, Härlandatjärnbadet, Lillebybadet och Näsetbadet får hundar inte vistas alls mellan 1 maj och 15 september. På övriga badplatser gäller att hunden ska hållas kopplad och får inte förorena."

http://www.goteborg.se/wps/portal/!...k_fn_natur_vaxterdjur_lasmer/art_n392_fn_hund

Men det finns säkert roligare ställen att hitta vid havet och så. :)

Åh tack så jätte mycket :bow:
Då gäller det bara att hitta ett bad som inte är alltför packat med folk så man slipper oroa sig för att han ska skvätta ner någon när han skakar ur pälsen :D

Det finns massor av badplatser (naturvikar) i Torslanda, Björlanda, Säve. MASSOR :p Det är ofta gnäll för att vi badar med hästarna där, men eftersom att det är naturvikar, alltså inga badplatser så får man vara där hur mycket man vill, fast man får ju såklart respektera andra på stranden :)

Åh tack så jätte mycket :bow:
Då gäller det bara att hitta ett bad som inte är alltför packat med folk så man slipper oroa sig för att han ska skvätta ner någon när han skakar ur pälsen :D

Hihi, jaa. Vi brukar gå lite avsides vid Delsjön. Där är det så stort. Fast man missar ju den sköna sandstranden då förstås. Men jag tycker det är så jobbigt att känna sig till besvär, och alltid är det någon som tycker hundar är äckliga, så jag föredrar att gå undan lite då. Vi har även varit ute vid Lilleby, fast en bit innan själva badplatsen. Till höger om vägen. Eh, strålande beskrivning känner jag. :D Men där är det iallafall klippigt och stenigt och ingen badplats som den längst ut. Där kan man också bada. Och det finns säkert massa sådana ställen bara man vet vart man ska gå. :p

Återigen, tack så jätte mycket till båda två! :bow: Jag får helt enkelt åka ut på badplatsspaning någon dag framöver :D

Passar även på att fråga om någon vet hur det är med bad ute i södra skärgården, om det är okej att ha med sig hund dit ut? :)

Jag har ju bara varit där när det inte är sommar, men vet du om det brukar vara alldeles packat med folk där när det är bra väder och badbart i vattnet? :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 512
Senast: ufot
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 120
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Som rubriken lyder antyder vill jag prata bäddar. Senast jag hade hund (10 år sen drygt) hade jag ingen bädd till honom, förmodligen för... 2 3
Svar
53
· Visningar
2 084
Senast: bollen__
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 914
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sängproblem...
  • Att lämna i smyg
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur