Badrumsrenovering

Sv: Badrumsrenovering

Jag tar ibland (högst sporadiskt) med ett vinglas när jag (mycket sällan) tar ett bad. Sällan eller aldrig blir jag sjukare i samband med detta än när jag inte tar med vinglas in på den sanitära olägenheten toaletten.
 
Sv: Badrumsrenovering

Haha!

Jag antar att de menar att de tar in vin- och ölglas när de går på toaletten på fester. Visst att man vill hålla koll på sitt glas, men åh så ohygieniskt.

Nä vad tror du om mej.:o

Jag menar såklart i badkaret :D

Fast iof är toaletten inte så långt från badkaret.
 
Sv: Badrumsrenovering

Vi har helklinkrat badrum och ingenting har någonsin gått sönder trots ett antal bad med vin- eller champagneglas. Tappar jag ett champagneglas i golvet så får man nog räkna med att det går sönder oavsett vilket sorts golv man har. Bjussar på några bilder
Badrum+Badkar.JPG


080923%2B%25281%2529.jpg
 
Sv: Badrumsrenovering

Knapplån

Jag har hittat mig snygga plastglas att ha champagne i på Lagerhus för typ en tjuga :-)
 
Sv: Badrumsrenovering

Jag har ett badrum med pärlspontpanel ända upp till tak, träpanel i taket och trägolv. Väggar och tak är målade med linoljefärg och golvet är behandlat med golvolja. Under trägolvet har vi lagt en plastmatta precis likadant som om det bara skulle vara det. Helt vattentätt. Sedan ligger trägolvet spikat på lösa reglar så att inte plastgolvet blir skadat med spikhål.

Vi har tvättmaskin, toalett och badkar där men på övervåningen har vi ett badrum till med dusch. Och där har vi plastmatta på golv och väggar. Kakel och klinker blir aldrig så fuktsäkert som matta, har bekanta "som kan sånt" sagt.

Om vi hade duschen nere så hade vi satt plastmatta i själva den delen, inte trä i alla fall :p

Men värme i golvet som du skulle ha så funkar det inte med trägolv. Jag skulle köra på plastmatta, inte klinkers även om det är supersnyggt. Den är skönare att gå på när du inte har värmen på också.
 
Sv: Badrumsrenovering

Va? Vad olika liv vi lever :laugh:

Blomkrukor javisst! Parfym- och andra doftflaskor. Vin- eller ölglas. Listan kan göras längre. Men jag vill ha klinkers men frågan är om vi vågar. ;)

Vi har klinkers med värme i hallen. Helt underbart när katter/hundar/ungar/gubbar rusar in våta/snöiga. :laugh:

Haha ja uppenbarligen :D

Parfym har jag inte i badrummet. Vin- och ölglas skulle jag aldrig få för mig att ta med mig dit! Fast vi har inget badkar och jag kan inte riktigt se framför mig det avslappnande/romantiska med att stå med ett ölglas i duschen :D
 

Liknande trådar

Hemmet Äntligen har vi fått tummen ur och börjat göra huset till vårt. Det var nästan ny rustat när vi flyttade in, men oj vad 3 år med...
Svar
1
· Visningar
991
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Kattbilder #9
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2023

Omröstningar

Tillbaka
Upp