Bälte när man springer med hund?

evis

Trådstartare
Ja jag har ju sett folk använda en sorts koppel när de springer eller promenerar med sina hundar, där kopplet är fäst i ett bälte (?) i midjan.

Var kan jag hitta såna? Finns det ens något sånt? :confused: :o

Ska igång och springa, vovvan kan lugnt gå med lös bredvid på byavägen, men längs storvägen lär jag ju ha henne i koppel.
 
Sv: Bälte när man springer med hund?

Jag förstod aldrig grejen med att ha ett bälte. Varför behöver man ha båda händerna fria, när man joggar?
När jag sprang med vovven hade jag kopplet i handen. Något annat tyckte jag var en säkerhetsrisk :)
 
Sv: Bälte när man springer med hund?

De flesta djuraffärer har espanderlina och bälten som man har när man åker skidor med hund, det passar utmärkt när man springer också :) Är t.ex. rätt säker på att djuraffärn på Teg (kommer inte ihåg namnet nu...) har det. Espanderlina är annars rätt enkelt att fixa själv.
 
Sv: Bälte när man springer med hund?

Jag är anatom/fysiologi/biomekanik-nörd - att springa utan att kunna svänga med armarna på ett bra sätt för bröstkorgen och andningen, går fetbort ;)

Angående säkerheten är den nog värre om du håller snöre i handen, än om du har den fäst i ett bälte. Nu anser jag väl att säkerheten i grund och botten ligger någon annanstans, grundlydnad till exempel, men det är en annan diskussion.

Tack för svaren! Behövde bara få veta på ett ungefär vad det kallades :p
 
Sv: Bälte när man springer med hund?

Jag köpte ett hundförarbälte o expanderkoppel i Haparanda när dom öppnade zooarken i samband me IKEA öppnade..
Haparanda Zoo Arken Tel: 0922 - 128 60
Åkerg. 3 953 34 HAPARANDA

Ring dom o få prisuppgifter o märke ( tror de va Dogmans bälte)

*ler när jag tänker på livet i norr..* ( såg att du bodde i Umeå) ni har säkert massor av snö fortfarande, vi har crokusar i överflöd i gräsmattorna, påskliljorna blommar o fåglarna har vaknat till liv o friar till varann i var o varannan buske.. :smirk: )
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag funderar på köpa en springer att ha på cykel för att kunna cykla på trafikerade vägar utan ett koppel i handen för att ta oss till...
Svar
3
· Visningar
838
Senast: dobbis
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 238
Senast: Acto
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 065
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 053

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp