Bänkdiskmaskin

Bapelsin

Trådstartare
Jag skulle vilja köpa en bänkdiskmaskin och har googlat lite men tycker det är svårt. Kanske någon här som har tips?

Jag har egentligen bara två krav. Det ena är att den ska vara enkel att installera (vill inte behöva ta hem en rörmokare) och det andra är att mina mattallrikar med diameter 28 cm ska få plats. De flesta jag tittat på har haft en maxdiameter på 25 cm eller så står det inget alls i specifikationerna.

Hit me!
 
Jag har diskmaskinen ovan och ja, den är lätt att hantera och lätt att installera.

MEN

Mina tallrikar är 26,5cm i diameter och de har ca 1cm till att slå i "taket". Det KANSKE går att få plats med en tallrik som är 1,5cm mer i diameter men skulle inte räkna med det.
 
Har kvar min maskin i förrådet och har tallrik som är strax över 26,5
B84BAB95-31D6-4EE2-A8AC-92075C21FE8C.jpeg
 
Jag är rätt säker på att man (om man bor i hyresrätt iaf) måste okeja med hyresvärden om att installera diskmaskin. Kopplingarna behöver vara rätt så det inte går sönder av trycket.
Bara en tanke.
 
Vi har haft en Bosch fungerade alldeles utmärkt i flera år. Sålde den när vi bytte lägenhet och satte in stor diskmaskin istället.
 
Tack för alla era svar, som jag helt har missat. Fick en avisering nu men har inte fått någon tidigare och här inne var det ju fullt med svar.

Jag kikar vidare ☺️
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 090
Senast: Whoever
·
Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
2 642
Senast: Pilot
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 845
Senast: jemeni
·
Trädgård & Växter Har sett de superlånga trådarna om rumsväxter men känns lite mastigt att läsa igenom dem för mina väldigt specifika frågor innan jag...
Svar
11
· Visningar
1 570
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp