Bärbuskar i kruka?

voltis

Trådstartare
Ja, kan man planetera bärbuskar, tex. krusbär, i stora krukor, eller bör de hellre planteras direkt i marken.
Läst att krusbär vill ha soligt, och det har vi på framsidan, men där har vi bara altan.
På baksidan har vi planteringsmöjligheter, men där har vi bra morgonsol i några timmar, sen mest skugga...

Vill helst plantera krusbär så jag älskar dom! Andra tips`? :d
 
Sv: Bärbuskar i kruka?

Det är väl bara att pröva!

Jag har satt björnbär i en 10-liters hink, den växer som attan. Får väl se till sensommaren om det blir några bär.
 
Sv: Bärbuskar i kruka?

Det är klart du kan det! Min bror hadde både krusbär, röda- och svarta vinbär i krukor. Han gjorde tom bonsaier av bärbuskar!
Jag har själv vildsmultron i en 90l balja, tillsammans med liljekonvalj och diverse vårlökar!Var hemma hos min pappa för några veckor sen och kom hem med en svart vinbärsbuske med en massa blommor på! Nu är det gröna bär på den istället.
 
Sv: Bärbuskar i kruka?

Hej!
Hallon gillar höjda bäddar (så kallade lister) så större krukor fungerar säkert utmärkt.
Det finns även mindre körsbärsträn och äpplen som fungerar i stora krukor :love:
 

Liknande trådar

Kultur Är det någon som har några tips på passande böcker? Jag gillar böcker som inte är för mörka/deprimerande, som har ett hyfsat lyckligt...
2
Svar
38
· Visningar
1 572
Senast: Butros
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 892
Senast: hundtant
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 881
Senast: jemeni
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 507
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp