Bukefalos 28 år!

Bäst i test (ulvlek)

Finns det nåt kvar att duellera om? Vi får väl duellera om saker som inte är valda, även om den som har rollen är död? Tänker att jag vill lyncha Ceta men gärna att den näst mest misstänkta ulven också har röster om det finns nåt att duellera om.
 
Det är ju det troligaste scenariot men *kan* LenaH ha sprat käket från en duell i DL1?
Och sen duellerat igen och vunnit bomben?
Eller bara vunnit käket från en duell i DL2 och sen vunnit bomben från en duell i dl 3, om nu samma spelare får duella flera gånger...
 
Finns det nåt kvar att duellera om? Vi får väl duellera om saker som inte är valda, även om den som har rollen är död? Tänker att jag vill lyncha Ceta men gärna att den näst mest misstänkta ulven också har röster om det finns nåt att duellera om.
Det kan väl max ha varit 3 dueller, vi vet att käk och bomb är borta, så det borde väl finnas en hel del att välja på?
 
Hm okej, hänger inte med. I mina anteckningar var det inte ett alternativ men orkar inte börja om liksom.
Hon verkar ju ha blivit bortsorterad från tankarna om duell där någonstans, men jag utgick bara från heffas statistik och då borde hon ju varit en möjlig duellant.
 
Q var den enda som hade 0 röster leken igenom, det var väl minst antal röster totalt i leken det utvaldes genom eller har jag snurrat till detta nu?
Näe, det har jag redan trott en gång och frågat om.
Det är minst antal rösten i en DL om det inte fanns två (eller flera) med lika få så minst antal i hela leken....
 
Hej ! Goda lyan här igen

Vi har slagit våra kloka huvuden ihop och finner en deltagare som ser mycket misstänkt hårig ut

Hon hade tidigt ett resonemang om onda spionen som noterades hos några av våra medlemmar och när vi läser hennes tidiga kommentarer i den här leken hittar vi en kommentar som drog till sig våra ögon . Hon taggar nämligen LenaH som ond spion efter första natten. Känns som en tydlig vink till denna att här har du en kompis nu när vi vet att LenaH var onda spionen.


Attackera är väl att ta i? De la uddaröster alldeles i slutet, minimal risk att någon av dem skulle åka.
Om ni satt som goda och kände till en ond redan i DL1, menar ni att ni istället hade chansat och röstat på någon potentiellt god? En spion som blir käk natt1 har ju med sin röst kunnat peka ut nån som spelar för andra sidan. Dessutom, med tanke på duellen för de med färst röster har jag svårt att se att någon av spionerna ville att den andra skulle gå utan röst…

Men såklart, det kan ju vara en spion som inte läser rollistan ordentligt. Typ @LenaH :angel:
Hon hamnade också i diskussion med Lobelia innan hennes färd till Goda Lyan vilket också ser mycket skumt ut med tanke på Lobelias roll ( ängel)

Hon är också en möjlig kandidat att vinna ett extra käk i duell efter DL 2 vilket vi alltså tror var precis vad hon gjorde

Goda lyan röstar på hedinn
 
Ceta ena ulven och så den andra nån av de som kan valt käket: cirkus, Hedinn eller bollen?

I så fall känns cirkus kanske minst trolig just nu pga verkar pigg på att se Ceta som ulv. Hedinn kanske mest misstänkt?
Jag vill lyncha Ceta men har Hedinn som nr 2 och vill inte att hon ska vinna duell så:
Niyama röstar på Hedinn
är beredd att ändra om det behövs. Men uteslutningsmetoden gör Hedinn mer misstänkt än de andra två som kan ha vunnit käket.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 358
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 194
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 001
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 676
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp