Det har varit svårt för onda i många lekar nu. När jag började leka vann onda oftare än goda. Jag försökte begränsa infon mer i leken nu men utvecklingen har ju varit att det är så mycket specialgrejer som ofta gynnar goda mer än onda. Tror även goda är tydligare med vad de vet nu? När jag började leka kunde nån ond överleva ett par dygn trots att den var siad, och så insåg man när siaren dog att den hade siat en ond.

Av de som önskade roller önskade ingen att vara ond. Och flera ville vara bybo.
Jag tror också att vi är många som är rutinerade och att flera oss spelat väldigt mycket tillsammans vilket gör att man känner varandras stil rätt väl. Tex så reagerade jag faktiskt på @Kilauea s "svårt". :D
 
Det har varit svårt för onda i många lekar nu. När jag började leka vann onda oftare än goda. Jag försökte begränsa infon mer i leken nu men utvecklingen har ju varit att det är så mycket specialgrejer som ofta gynnar goda mer än onda. Tror även goda är tydligare med vad de vet nu? När jag började leka kunde nån ond överleva ett par dygn trots att den var siad, och så insåg man när siaren dog att den hade siat en ond.

Av de som önskade roller önskade ingen att vara ond. Och flera ville vara bybo.
Som jag skrev till dig innan skulle det vara kul med en lek utan specialroller alls iaf en gång -så alla får tänka själva och komma med teorier som är deras egna.
Troligen får väl goda spö -men tänker ändå att det vore ett kul experiment för oss som leker nu (som inte varit med om det )
@Madalitso twistat fast annorlunda ? :D
 
Tack alla för rolig lek :)
Jag hade kul och hoppas alla oavsett sida hade det( t.o.m. LL :D 😘)
Jag är fortfarande mallig över att jag hade rätt på några (inte alla)denna gången -utan vilda gissningar och undringar hit och dit. Sådetdå
Min konversation till LL gick med nöd och näppe över till 3 sidor. -det ni !
Bekräftar! Gissningarna var inte så vilda denna gång.

Jag vågar knappt svara på pm när jag är LL för nån av första gångerna jag var LL så svarade jag nåt som INTE avslöjade nåt, men den som läste tolkade det som att jag råkat försäga mig och trodde då det resten av leken. Alltså minsta ord fel kan folk tro att jag avslöjar nåt fast jag inte ens gör det :nailbiting:
 
Det har varit svårt för onda i många lekar nu. När jag började leka vann onda oftare än goda. Jag försökte begränsa infon mer i leken nu men utvecklingen har ju varit att det är så mycket specialgrejer som ofta gynnar goda mer än onda. Tror även goda är tydligare med vad de vet nu? När jag började leka kunde nån ond överleva ett par dygn trots att den var siad, och så insåg man när siaren dog att den hade siat en ond.

Av de som önskade roller önskade ingen att vara ond. Och flera ville vara bybo.
Ja tror goda vunnit alla gånger jag varit med.
 
Jag tror också att vi är många som är rutinerade och att flera oss spelat väldigt mycket tillsammans vilket gör att man känner varandras stil rätt väl. Tex så reagerade jag faktiskt på @Kilauea s "svårt". :D
Fast så var det ju förut också, bara att det var andra som hade spelat väldigt mycket med varann 🙂
 
Tack alla för rolig lek :)
Jag hade kul och hoppas alla oavsett sida hade det( t.o.m. LL :D 😘)
Jag är fortfarande mallig över att jag hade rätt på några (inte alla)denna gången -utan vilda gissningar och undringar hit och dit. Sådetdå
Min konversation till LL gick med nöd och näppe över till 3 sidor. -det ni !
3 sidor? För att du var ängel eller bara pratsam? 😇
 
Jag tänker att ruska om lite nu när vi alla (nästan ) känner varandra väldigt väl att en lek utan info , eller i vart fall utan sior kan göra underverk för att folk ska teoria och tänka lite mer än bara att leta efter de som vet
Ja utan sior vore kul! Men tycker typ ängel eller liknande bör finnas så inte ulvarna kan käka helt fritt. Och nån röstfifflargrej.
 
Tack allihopa för en rolig lek, både deltagare och LL! :love:

Jag instämmer med de andra @Glimra, tycker att du gjorde det jättebra för att vara första gången! :)
Och för att förklara min BM-nominering på dig så var den främst för att jag tänkte att det kunde vara lite kul att som ny spelare att få testa på att ha någon typ av specialförmåga (jag visste ju inte om du hade någon förmåga eller "bara" var bybo). Plus att som ny så brukar man vara fredad även om man misstänks för ulveri, så jag tänkte att det rimligtvis borde gälla även BM (och jag hade faktiskt ingen aning att det skulle vara en dödsdom att bli BM :o)
 
Tack allihopa för en rolig lek, både deltagare och LL! :love:

Jag instämmer med de andra @Glimra, tycker att du gjorde det jättebra för att vara första gången! :)
Och för att förklara min BM-nominering på dig så var den främst för att jag tänkte att det kunde vara lite kul att som ny spelare att få testa på att ha någon typ av specialförmåga (jag visste ju inte om du hade någon förmåga eller "bara" var bybo). Plus att som ny så brukar man vara fredad även om man misstänks för ulveri, så jag tänkte att det rimligtvis borde gälla även BM (och jag hade faktiskt ingen aning att det skulle vara en dödsdom att bli BM :o)
Tack för omtanken! Jag tyckte inte det var konstigt heller förrän det började spinnas vidare på 😅
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 704
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 902
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 837
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 649
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp